w.Intercom = i;Tado X - Waarom hervat schema niet na een handmatige temperatuur wijziging ? — tado° Community

Tado X - Waarom hervat schema niet na een handmatige temperatuur wijziging ?

Ik heb sinds 2 dagen een Tado X thermostaat. Het is uitermate irritant (ja nu al) dat wanneer is een graadje extra wil, deze temperatuur blijft staan totdat ik handmatig het slimme schema weer aanzet. Als ik dit dus vergeet, buldert de ketel gewoon door totdat ik op mijn beurt weer zeg via de app (enige mogelijkheid, dus ook niet via de thermostaat!) dat hij het schema weer moet hervatten.

Beste Antwoord

  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Antwoord ✓
    Er zijn twee instellingen die dat beïnvloeden.
    Bij de kamer in Instelilingen, Kamers & Apparaten, "Handmatige bediening op het tado apparaat ". Dat is van toepassing als je aan een knop draait of de knopjes op de thermostaat gebruikt.
    De andere instelling doe je in de app, als je daar de temp instelt.
    Daarna verschijnt een potloodje rechtsonder. En daarmee kun je instellen hoe lang (uren, minuten), tot het volgende tijdblok in het schema of totdat je het weer handmatig aanpast.
    Heb je dit een keer ingesteld bij een kamer, bijv 1 uur, dan is dat de volgende keer de standaard instelling voor die kamer.

Antwoorden

  • Top, dank je wel. Dit is inderdaad wat ik zocht. Heb er behoorlijk overheen gekeken.

    Nogmaals dank.