w.Intercom = i;van Lyric t6 naar een bedrade tado thermosstaat — tado° Community

van Lyric t6 naar een bedrade tado thermosstaat

Wij hebben nu een Lyric T6 thermosstaat in onze woonkamer, maar aangezien we Tado radiatorknoppen hebben lijkt een tado thermosstaat ook passend.

Ik heb alleen wat advies nodig met plaatsen en demonteren hiervan.

Bij onze CV (intergas) hangt ook een honeywell RF ketelmodule voor de lyric T6.
Ik vroeg mij af of ik die kan laten zitten of dat ik die moet verwijderen en vervolgens de draden weer aan elkaar moet koppelen voordat ik de tado thermosstaat in de woonkamer installeer?

Ik hoor graag of dit juist is?

Beste Antwoord

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓

Die module moet zeker weg!

Wat even onduidelijk is, of dat dit alleen een voedingsmodule is of een draadloze ontvanger die bij de Lyric gebruikt wordt.

Als er een werkende draad is kun je die gebruiken voor de Tado maar dan inderdaad wel direct op de ketel aansluiten.

Antwoorden

• Rob
    Rob Admin

Rob2 heeft gelijk. Die moet weg.

In principe leveren we gewoon een handleiding (in de app), specifiek voor het vervangen van de ketelmodule van de lyric T6. Maar, dan gaan we wel uit van een tado draadloze thermostaat + draadloze ontvanger. Wanneer je kabels gaat doorverbinden (kan, op zich) voor een bekabelde thermostaat, dan moet je wat creatiever zijn. Maar onze support kan daarbij helpen.

Aandachtspuntje bij de Lyric ontvanger is dat die EN Opentherm ondersteunt EN aan/uit. Afhankelijk van de ketel moet je dan in de ketel nakijken hoe die aangesloten is (op de Opentherm klemmen of de aan/uit klemmen van de ketel) en dit eventueel veranderen naar Opentherm indien nodig/gewenst.