w.Intercom = i;Vaillant ecotec classic — tado° Community

Vaillant ecotec classic

Ik heb zojuist mijn tado v3 geplaatst. We zitten nu bijna in een sauna 🥵 dat is niet echt de bedoeling. Gisteren is de installateur geweest, ik heb hem gevraagd of de Vaillant als eBus of OT is geïnstalleerd. Zou OT zijn. De thermostaat die er op zat is een Honeywell Round modulation.

Welke stappen moet/kan ik zetten zodat de cv nu ook werkelijk uit gaat? Ik heb op D07 gehad en nu net op D01 gezet.

Reacties

• In de monteurs handleiding zie ik dat de OT vertaal module verwijderd moet worden. Aangezien dit een ketel van de woningbouw is, ga ik daar maar niet aan zitten. Is de tado dan nu voor mij nutteloos? 🤔
  • Zo ziet het er uit in de ketel.

• Het terug zetten naar D01 heeft er in elk geval wel toe geleid dat de temperatuur nu daalt.

• Stefan123
    Stefan123
    26 oktober aangepast
    Als u een OT vertaalmodule heeft en uw CV via OT wilt aansturen dient u de thermostaat met de ketel te verbinden door de draden aan te sluiten op OT(-) en OT(+) van de thermostaat. Inclusief juiste klemmen aan de zijde van de ketel. Instelling D01.

Als u eBUS gebruikt (en dus geen OT module) sluit u de draden bij de thermostaat aan op eBUS(-) en eBUS(+). Inclusief juiste klemmen aan de zijde van de ketel. Instelling D07.

De belangrijkste vraag is denk ik of uw thermostaat correct is aangesloten. Daarna via het installateursmenu de instelling verifiëren of via de wizard nogmaals de installatie doorlopen.

Let op, eerst stroom er af voor u eventueel weer met bekabeling aan de slag gaat.

Thermostaat en cv opnieuw opstarten kan helpen.
  • In de wizzard had ik gekozen voor de Honeywell Round, maar zonder modulation. Dus ik heb de installatie opnieuw gedaan met dit keer de juiste oude thermostaat en toen bleek ik idd het verkeerde aansluitschema te hebben gebruikt.

Ik had gemist dat ik ook zelf een thermostaat kon invoeren, dat las ik bij een ander topic hier.

Voor nu is het nog altijd te warm in huis om te checken of het nu wel goed werkt.

Bedankt voor de reactie.