w.Intercom = i;Vraag combinatie vloerverwarming en radiatoren — tado° Community

Vraag combinatie vloerverwarming en radiatoren

Hoi allen,

Vandaag hebben wij in de onderste kamer van ons 3 verdiepingen huis (drive-in woning type) vloerverwarming laten plaatsen. We weten nog niet precies hoe wij dit het beste kunnen inrichten met Tado. Hieronder een zeer professioneel schema van de huidige situatie:

Aanvullende informatie:

De nieuwe slaapkamer beneden was voorheen een tuinkamer waar een radiator hing, stond altijd dicht.

De oude radiatoren hebben simpele analoge kranen die tot nu altijd open stonden. De verwarming stond bijna altijd uit; alleen in de wintermaanden 's avonds een paar uren aan.

Maar nu moet de CV natuurlijk constant doorlopen voor de vloerverwarming beneden, en moeten we de radiatoren dan handmatig open en dichtdraaien. Is het handigste systeem om een tweede tado thermostaat beneden te plaatsen en vervolgens digitale thermostaatkranen aan de radiatoren boven te plaatsen voor individuele regeling?

Ben erg nieuwd naar jullie meningen en suggesties.

Ps.: In een later stadium (+- 3 jaar) gaan we wellicht het hele huis van vloerverwarming voorzien.

Beste Antwoord

• Adewolf
    Adewolf
    Antwoord ✓

Ik ben overgestapt op Plugwise. Werkt veel beter voor vloerverwarming. Jammer dat Tado geen goede vloerverwarming oplossing heeft, had graag klant gebleven. Toch bedankt voor het advies Andreplusplus. Of nouja, voor het doorsturen van een link.

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    https://support.tado.com/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming
  • Bedankt voor de link, ik denk dat ik er bijna helemaal uit ben, voornamelijk door het lezen van vele topics erover. Lijkt bijna niemand te vinden te zijn die gewoon totale installaties doet.. afijn.

Heb ik het zo goed in gedachten?

1. Er moet een Zoneklep op de aanvoer van de vloerverwarming worden gezet. (Bijvoorbeeld Honeywell Home Y-VC8615AG1100)
    2. Tado bekabelde slimme thermostaat aan zoneklep verbinden, en serienummer doorgeven aan support om in aan/uit regelaar voor VV om te zetten.
    3. Tado draadloze temperatuursensoren in de kamer met vloerverwarming en bovenste slaapkamer (2 totaal)
    4. Radiatorkranen vervangen door Tado slimme radiatorknoppen.
    5. Woonkamer bedrade slimme thermostaat functioneert als ontvanger voor de CV ketel voor de draadloze temperatuursensoren en als thermostaat(temperatuur sensor) voor de Woonkamer.
    6. Vloerverwarming loopt dan los van de overige zones.

Voor de installatie van zoneklep, en voor de installatie van 2 thermostatische ventielen (woonkamer zijn nog ouderwetse) moet er eerst een loodgieter komen.

De overige installaties moet ik zelf doen, wat denk ik wel lukt als het ik het totaalplaatje maar duidelijk heb. Spannendste is dan aansluiten van thermostaat aan zoneklep, maar als ik het goed lees is dat ongeveer hetzelfde principe als toen ik de oude muurthermostaat heb vervangen door de Tado thermostaat.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    2. support hen je nodig om een 2e thermostaat in dezelfde ruimte te plaatsen
    3.Waar radiatoren zijn, kun je met een knop volstaan. In de woonkamer heb je al de thermostaat, geen drl sensor nodig
  • rdetwiler
    rdetwiler
    2 februari aangepast

Hallo allen, ik heb een klep in gedachte voor mijn vloerverwarming in de woonkamer, maar ik wil graag weten of ik hier er goed aan doe, een Zoneklep 220 volt, 3/4 (DN20), 3 draads (electric ball valve)

Nu is mijn vraag, is dit een goede optie? Hij is niet

met de hand bedienbaar, enkel electronisch.