w.Intercom = i;Tado X gecombineerd met Quatt Hybrid Duo — tado° Community

Tado X gecombineerd met Quatt Hybrid Duo

Vandaag zijn 2 Quatt hybrid duo warmtepompen geïnstalleerd. Helaas liep de communicatie met Tado X niet goed. Bij veel warmtevraag springt 2de Quatt niet bij en CV ketel ook niet. Volgens Poolse installateurs zou V3+ of Honeywell Evohome wel werken. Wie heeft een idee?

Antwoorden

• Avikoo
    Avikoo
    4 november aangepast
    Op Tweakers zijn wat berichten over Quatt en Tado X. De klantenservice zou het voor nu afraden en raadt V3+ aan. En mogelijk is er verschil tussen bedraad en draadloos waarbij de draadloze nog fermer wordt afgeraden op dit moment.

Maar onmogelijk schijnt het niet te zijn, er zijn een of twee op Tweakers die het werkend hebben. Zij het met een tikje minder zuinig of efficiënt draaien (voor nu). Of ze Duo of een enkele Quatt hebben weet ik zo niet. Wel bedraad want ze spreken over Bridge X. Bridge X is bij draadloos niet nodig aangezien de Draadloze ontvanger als Thread borderrouter dient.

Heb je de versie met draadloze ontvanger of bedraad?

(Zelf ben ik in de markt voor een Duo. En heb al Tado X draadloos klaarliggen. Obv berichten dat sommigen het werkend hebben wou ik de gok misschien wagen. En dat de ondersteuning dan, ook gedwongen door gebruikers min of meer, door Tado en Quatt onderling beter geregeld wordt net als de bedrijven dat in 2023 voor de V3+ hebben gedaan. Maar door jouw bericht toch weer twijfel.

V3+ werkt met eigen radiocommunicatie en heeft ontvangstproblemen bij grotere afstanden of dikke muren enzo. Daarom is Tado X met Matter en Thread zoveel aantrekkelijker, en feit dat het nieuwer is en 10 jaar garantie heeft. Van Tado zou je hopen dat ze met het potentieel van Quatt (dat uitbreidt naar oa. Duitsland) al meteen om de tafel zitten en vice versa.)
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    4 november aangepast
    Bij mij werkt Tado X goed met Quatt duo en Atag i36ec. De Atag is de afgelopen maanden niet ingeschakeld. Inmiddels is Tado X ook via Matter in Home Assistent geïntegreerd. Tado is bedraad aangesloten, er is een Tado bridge, groot huis, geen verbindingsproblemen tot nu toe.
  • Hi heb je ook radiatoren met slimme thermostaat en daarnaast een thermostaat in de woonkamer?
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Ik heb een woonkamer met 1 SRT en 1 ST (is tevens zoneregelaar voor het hele huis), verder een kamer met 1 SRT en een WTS (draadloze temperatuursensor) en verder kamers met SRT's. Geen vloerverwarming.
  • Servicemonteur van Quatt had het zo gemaakt. Werkt tot nu toe perfect. Enkel met thermostaat knoppen op radiatoren.

Wel al bij 2 knoppen een mounting error gehad waarbij de knop open bleef staan terwijl de vraag temp uit was gezet. Maar dit is een tado probleem en geen quatt.