Verwarming in een ruimte doet het niet
Als ik een andere kamer ook aan zet, slaat de cv ketel wel aan, maar omdat deze ruimtes allemaal kleiner zijn duurt dat te kort.
De app geeft verder geen storing oid.
Heeft iemand advies?
Antwoorden
-
Heb je wel de zoneregelaar voir die ruimte ingesteld op de slimme thermostaat?0
-
Hi Andreplusplus, zeker. Lange tijd deed hij het ook gewoon, heb pas sinds een paar dagen gedoe.0
-
@Larav Je geeft aan dat er geen storingen zijn in de app.
Kun je de knoppen wel HI laten tonen? (Instellingen, Kamers & Apparaten, selecteer apparaat, Display laten knipperen)
Wordt er niets aangegeven op de knop zelf? Moersleutel of E code?0 -
Voor de knoppen, zeker, die doen het. Ze knipperen, geen meldingen, alles zoals ik het gewend ben. Maar zo lang ik de verwarming niet ook in een andere kamer aan zet, blijft hij in de ruime "beneden" koud..
0 -
Controleer de zone regelaar instellingen voor die ruimte0
-
Hi Douwe, bedankt voor de tip. Wat zou ik precies moeten controleren? Want naar mijn idee staat alles zoals het zou moeten staan..0
-
Ga in de app naar instellingen, kamers en apparaten, klik op de pijl naast de naam van de kamer en scrol naar beneden.
Kies als zone regelaar het apparaat wat je ketel aanstuurt0 -
Hi Douwe,
Dank voor je antwoord. Hij wordt aangestuurd door de draadloze ontvanger, deze zit gelijkt aan mijn ketel. Dat klopt dan toch?
0 -
zoneregelaar is draadloze ontvanger? Want dat moet het zijn.1
-
Maar we gaan niet kijken, geen informatie geven hoe het staat ingesteld, maar blijven klagen dat het niet werkt.-3
-
Hi @Douwe, Ik snap je bericht niet. Ik heb gekeken en telkens snel gereageerd. Als je het niet leuk vindt om moderator te zijn voor mensen die wellicht minder verstand hebben van dit soort zaken, dan moet je die "baan" wellicht opgeven.
@Andreplusplus, de zoneregelaar is inderdaad ingesteld met de draadloze ontvanger, moet ik dat dan aanpassen? De andere optie is "geen zoneregelaar (onafhankelijk)". Moet dat het dan zijn? Verder zie ik ook geen opties..
0 -
Je instelling is goed, als dit tenminste geldt voor alle kamers.
Als het toch niet warm wordt, kan het zijn dat de radiator ontlucht moet worden, of dat de pin van de kraan vast zit.
Maar dat is in tegenspraak met je verhaal dat het wel warm wordt als ergens anders verwarmd wordt.
Ik zou de knop uit de app verwijderen (kamer is dan ook weg als dat de enige is in die kamer) en opnieuw toevoegen, in een nieuw aangemaakte kamer (kan met dezelfde naam). Dan de zoneregelaar instelling controleren, en dan zou het in orde moeten zijn.
Zo niet, kun je evt tijdelijk wisselen met een andere knop om te kijken wat er dan gebeurt (om te zien: ligt het aan tado knop of aan de installatie).
Of contact opnemen met de support desk.1 -
Alright, ga ik dat vanavond proberen. Bedankt Andre!
0