Connectie van bridge met internet
Afgelopen zaterdag de Tado thermostaat, knoppen en bridge geinstalleerd. Zit nu bij de bridge met een dradenzooi :-( Vraag: de bridge is nu verbonden met m’n router met een ethernetkabel. Wat ik niet zo kan vinden is of de bridge ook via wifi met de router kan communiceren? Dat scheelt flink wat draden. Ik wil niet de kabel er uitrukken om dat te testen, het werkt nu net zo lekker. Alvast dank voor jullie hulp
Beste Antwoord
Antwoorden
-
Nee kan helaas (gelukkig) niet.
Of je moet een wifi router naast je bridge zetten, die met je wifi verbinden en dan een kabel naar je bridge.
Maar dat verreist wel wat configuratie in die wifi router0 -
Hallo Douwe,
Dank voor je antwoord. Waarom gelukkig niet? Er is bekabeld toch ook een verbinding met de router/internet? Op dit moment ís de bridge verbonden met de router. Met een kabel dus. Configuratie is daarvoor niet nodig (geweest). Mijn vraag blijft dus; heeft de bridge zelf de mogelijkheid om via wifi met het internet (router) te verbinden?0 -
Hallo Rob.
Dank voor je antwoord. Beetje jammer. Neem aan dat er geen compatibel alternatief is dat wel via wifi communiceert?0 -
Upgrade naar tado X.0
-
Ik snap ook niet goed waarom 1 kort kabeltje een "dradenzooi" is. Je legt die bridge naast je router, vaak in de meterkast of anders ergens achter de TV of kast ofzo.
Alleen als je de bridge ergens anders moet plaatsen om bereik naar al je knoppen te hebben kan ik me voorstellen dat je het vervelend vindt om een UTP kabel van de bridge naar je router te trekken, maar als dat het probleem is kun je dat dus wel oplossen met een aparte WiFi extender met UTP aansluiting erop, dan heb je tevens ook meer WiFi bereik in je huis.
Het hangt er vanaf welk merk spullen en welke internet provider je hebt wat de mogelijkheden zijn en wat dat gaat kosten, veel providers hebben tegenwoordig al "betere WiFi" aanbiedingen waarbij ze extenders leveren als onderdeel van je abonnement.
0 -
Beste Rob2.
Het is toch echt een beetje een zooitje. En… ik ben zelf zo’n 30 jaar manager van een grote IT organisatie geweest. Dat deel van het probleem kun je dus rustig aan mij overlaten. Het ging mij erom of de bridge zelf wifi capabilties heeft en daar heeft Rob dus een antwoord op gegeven. Ik ga proberen of verplaatsen van de bridge naar de meterkast een oplossing is. Die is echter een dikke betonnen muur en zo’n 12 meter verderop. Ben alleen bang dat een of enkele knoppen dan hun connectie verliezen. Dan zal ik dus iets anders moeten verzinnen. Ik kom er wel uit. Dank in ieder geval voor het meedenken.0