Slimme thermostaat knoppen
Reacties
-
Het kan in principe wel. Hangt van je situatie af.
Heb je een CV ketel of stadsverwarming? Maw wat doet de klep?0 -
Stadsverwarming zit nu een Honeywell aan uit thermostaat gemonteerd0
-
Ja het kan. De thermostaat zorgt ervoor dat de klep open gaat als er ergens warmte nodig is. De knoppen gaan open of dicht naargelang warmtevraag in woonkamer of badkamer.
Plaats thermostaat in dezelfde (woon)kamer in de app als de knoppen in de woonkamer. Plaats de badkamerknop in een nieuwe kamer Badkamer (of welke naam ook maar) in de app.0 -
Oke bedankt ik ga er mee aan de slag0
-
Ik heb dezelfde set, een Danfoss AMZ 112, voorheen een Honeywell CM900RF set (bestaande uit CM927/CM921RF draadloze programmeerbare kamerthermostaat & HC60NG ontvangermodule).
Ik heb recent een Tado X starterset aangeschaft bestaande uit de Thermostaat (bedraad), 2 radiatorkranen en de bridge. Deze laatste heb ik niet nodig want ik heb een Apple TV 4K die als matter hub fungeert.
Regelmatig komt het nu voor dat de Tado app en homekit aangeven dat de thermostaat op verwarmen staat, maar de klep van de Danfoss gesloten blijft. Ik weet niet goed hoe dit op te lossen. Waar te beginnen?
0 -
Tja, vertel eens hoe je de klep hebt aangesloten?0
-
https://community.tado.com/nl/discussion/26758/gesloten-zoneklep-ondanks-warmtevraag0
-
Wel handig inderdaad om aan te geven hoe ik het heb aangesloten.
Vanaf de AMZ112 heb ik:
Bruin - 24V + Tado N0
Blauw - 24V
Zwart - Tado COM
Rood - nietsOm het iets minder duidelijk te maken zit de kabel van de Honeywell er ook nog aan (blauw-rood op 1-3), maar aan de andere zijde van de kabel is de Honeywell losgekoppeld.
0 -
@Douwe
Ik heb de Tado X bedraad aangesloten, zie reactie aan Andre hierboven. Dat signaal zou dus moeten aankomen bij de afsluiter. Wordt ook die slechts 1x verstuurd?Een vastzittende klep lijkt me onlogisch, bij de Honeywell thermostaat werkte het goed, afsluiter is gewoon blijven zitten. Enige wijziging is TADO X ipv Honeywell.
Verder wordt in de aangehaalde post gezegd dat de Tado de signalen verstuurd heeft. Hoe is dat te zien? Ik zou graag wat meer debug info willen…
0 -
AMZ112 en blauw/zwart/bruin/rood zegt me zo niets, heb even geen gelegenheid om te googlen voor een handleiding0
-
Dit is een foto van de Danfoss AMZ112 waar de bedrading op staat aangegeven.
Eerder schreef ik:
Bruin - 24V + Tado N0
Blauw - 24V
Zwart - Tado COM
Rood - nietsAndere foto's staan bij mijn post van 5 maart hierboven.
0 -
Heb je alleen de klep met kabel, of ook de aansluitdoos met adapter?
je moet ergens 24V vandaan halen.0 -
Met de aansluitdoos, de foto daarvan staat hierboven bij de post van 5 maart, de 24V adapter zit aan de grijze 2-aderige kabel en is zoals aangegeven aangesloten op bruin en blauw van de Danfoss AMZ112.
0 -
Dan zou ik de tado aansluiteaansluiten op JPJP3 contact 1 en 3 en bij tado op NO een COM. Je kan het test door 1 en 3 met elkaar te vverbinden en dan kijken of de klep opent of sluit
0 -
Dankjewel André, helaas is de aansluitdoos bij mij anders, zie de eerste afbeelding op 5 maart. Nu werkt het overigens al wel weer een tijdje naar behoren, maar het voelt niet lekker dat het niet altijd goed werkt.
0