w.Intercom = i;Is deze thermostaat compatibel? — tado° Community

Is deze thermostaat compatibel?

Ik heb een gaskachel van Flandria,volautomatisch en voorzien voor een draadloze kamerthermostaat,maar die is niet aan te komen en er worden zeer weinig gegevens van vrij gegeven,heeft hier iemand ervaring me of kennis van.HET GAAT OM HET TYPE "STRATOS 47"Alvast bedankt voor het lezen.

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Nee Tado kan niet in de plaats van een draadloze thermostaat van een ander merk gezet worden.

Alleen als de kachel een bedrade thermostaat aansluiting heeft kun je daar een Tado (maar ook een ander merk) thermostaat op aansluiten.

• Lijkt me dat er een bedrade Thermostaat op kan van Tado…

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Mij niet, temperatuurmeting gebeurt door toestel volgens de tekst (via de draadloze thermostaat???), relais (wat tado wel kan) bedient alleen "verschillende toestellen, indien die binnen de limiet liggen". Huhuh
  • Ik heb meer moeite met de tekst van de screenshot van Jarno dan dat ik met Duits heb, terwijl Nederlands toch echt mijn moedertaal is en ik Engels als mijn tweede taal zie. Is dit formeel-vlaams? Flandria zou moeten investeren in iemand die begrijpelijk Nederlands kan schrijven. Ik moest het meerdere keren lezen. Hoe dan ook…

De 'optionele draadloze thermostaat' lijkt een ingebouwde draadloze ontvanger te gebruiken van Flandria. Daar kunnen wij niets mee beginnen.

Er wordt ook gesproken over het aansturen van/door een relais, en dat kan met tado gewoon. Bekabeld, maar ook draadloos (inclusief onze Draadloze Ontvanger). Voor V3+ en X ondersteunen we meerdere bekabelde thermostaten per tado account, voor V3+ daarnaast nog 1 draadloze ontvanger per account, en voor X meerdere draadloze ontvangers per account.

De foto op de website/in het screenshot lijkt te insinueren dat de met een pijl aangewezen stekker door een relais van een thermostaat (zoals die van tado) gelust kan worden om een relais in de convector te bedienen, zodat de thermostaat de convector aan kan sturen. Dus, simpel gezegd, de stekker van de foto losmaken en door de thermostaat lussen. De foto is wel erg lage resolutie, ik kan het aantal aders van die stekker niet zien en een ctrl-f zoektocht in de installatiehandleiding leidt enkel naar opmerkingen over de Flandria draadloze thermostaat. Dus dat is zinloos hier.

Dit is mijn indruk, als klant zou ik dit wel bevestigd willen zien van de fabrikant voordat ik in thermostaten investeer.

• Het is inderdaad een onduidelijke foto.

https://www.flandriaheating.com/producten/flandria-stratos-installatie/#:~:text=De%20Stratos%20MB%20Aansturen