w.Intercom = i;tado thermostaat verbinden met de SolvisBen ketel — tado° Community

tado thermostaat verbinden met de SolvisBen ketel

Beste, net TADO aangeschaft, connectoren met de thermostaatkabel en aansluiting radiatorknoppen lukten me, en als ik temperatuur inschakel naar omhoog dan hoor ik ook een klik in de thermostaat, echter slaat de ketel niet in (van SolvisBen). Daar al gebeld maar zij kunnen me niet helpen. Iemand ervaring wat te doen?

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Wat had je hiervoor voor merk en type thermostaat? En heb je dat goed ingevuld in de installatie wizard?

Doe het evt nog eens opnieuw via

https://tado.com/start

• Beste Rob2,

dat was ook een thermostaat van Solvis. Hoe bedoelt u of ik he goed ingevuld heb in de installatie wizard?

• Tijdens de installatie word er gevraagd wat voor type Thermostaat er vervangen wordt en hoe de nieuwe dan aangesloten dient te worden. Was de vorige bijvoorbeeld OpenTherm of niet. Tado ondersteunt dit wel overigens.

• Beste,

ik heb de instellingen gedaan volgens OpenTherm, echter slaat de ketel nog steeds niet aan.
    Probleem is dat het voor mij onduidelijk is welke instellingen ik moet gebruiken voor het type ketel SolvisBen welke niet duidelijk in de brochure staat?

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Tja er staat inderdaad niets over thermostaten in de brochure. Je zult aan de fabrikant moeten vragen wat voor type thermostaat er aan dit ding kan (aan/uit, opentherm) en dan moet je de Tado zowel op de goede manier aansluiten als op de goede manier configureren.

(er zijn verschillende aansluitingen COM/NO voor aan/uit en +/- voor OpenTherm, en die moeten ook op de juiste aansluitingen van de ketel zitten. ook moet je tijdens installatie de spanning van de ketel halen, of in ieder geval de spanning er even af halen zodat deze de nieuwe situatie kan herkennen)

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    De SolvisControl thermostaat kan zo veel meer, die zou ik niet vervangen door tado.
    Ik kan ook niet achterhalen welke aansluitingen en protocol je op de ketel nodig hebt. Het SolvisBen/SolvisMax programma is zo veel meer dan alleen een gas ketel...
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Tja het probleem is natuurlijk: hoe gebruik je zo'n ketel in combinatie met Tado kranen waarbij de kranen dan ook warmte mogen vragen…

Wellicht is het antwoord: dat kan niet.

• Ok, ik zal Filip Van Hecke contacteren en indien hij het niet kan, dan gaat mijn toestel TADO terug :) Merci voor jullie antwoorden!