Tado V3 geeft onvoldoende warmte op laagste stand
Ik heb een Tado V3 icm een Atag A244EC ketel gebruik makend van Opentherm. Mijn Tado V3 geeft nauwlijks warmte op stand 1.
Om 6:00 in de ochtend gaat de verwarming aan maar de Tado blijft wel een uur in de laagste stand staan en geeft nauwlijks warmte waardoor de ruimte verder afkoelt. Pas in stand 2 blijft de ruitetemperatuur stabiel en vanaf stand 3 gaat hij goed opwarmen.(Mijn ketel temperatuur staat op 50gr ingesteld en heb hoofdzakelijk vloerverwarming)
Is er iets in te stellen op de Tado waardoor opentherm op stand 1 wat meer warmte vraagt aan mijn cv ketel?
Reacties
-
Het punt met vloerverwarming is dat het erg langzaam verwarmt. Wanneer de vloerverwarming afgekoeld is en de ketel begint NU met verwarmen, dan duurt het even voordat de vloer op temperatuur is. In de tussentijd blijft de kamertemperatuur verder dalen. Natuurlijk, wanneer je meer en warmer water door de vloer pompt gaat alles wat sneller, maar feit blijft dat er tussen het begin van het verwarmen van de ketel en het stijgen van de temperatuur in de kamer altijd een flink verschil zal zitten. En dat is ook wat je observeert.
Mijn punt is vooral dat je het vooral het intrinsieke uitgestelde / trage verwarmen van vloerverwarming geobserveerd hebt. De temperatuur die wij vragen heeft ook effect natuurlijk, maar is secundair.
Ik heb zojuist bij het tado account dat hetzelfde mailadres gebruikt als je forum account wat instellingen aangepast. Voor ons 'standaard' instellingen voor vloerverwarming. Mogelijk gaat het dan iets beter om met je vloerverwarming, maar het langzame zal inherent aan vloerverwarming blijven.
0 -
Beste Rob, dank je voor je snelle respons en helemaal mee dat vloerverwarmin een traag systeem is wat best wel wat tijd nodig heeft om op te warmen. Maar wat ik ook observeer is, dat in stand 1 mijn overige radiatoren ook nauwlijks warm worden Ondanks dat de vloerverwarming een lage temperatuur nodig heeft, is dit toch echt te weinig. Dat zou dus wel wat meer mogen zijn, hopelijk gaat het na jouw aanpassing wat beter werken.
Mag ik je vragen welke parameters er dan aangepast zijn in de backend, zodat ik kan kijken waar er daadwerkelijk een verschil merkbaar moet zijn?0