Verwarming blijft verwarmen, ook als de thermostaat uitgeschakeld staat
Beste community,
Wij zijn net verhuisd naar een nieuwe woning waar Tado al was geinstalleerd (vorige eigenaar nooit problemen gehad blijkbaar - en heeft woning officieel 'verlaten' als tado eigenaar).
De eerste dagen werkte tado goed na de installatie. Maar na twee dagen blijft de verwarming nu aan staan, zolang de thermostaat aan de muur is bevestigd.
Ongeacht welke temperatuur wij in de Tado app hebben aangegeven, de verwarming blijft maximaal gloeien (als de knoppen open staan). Een verwarming heeft geen knop, en staat dus non-stop aan.
Wanneer wij de thermostaat van de muur afhalen, gaat de verwarming uit - en verwarmt de ketel niet meer.
We hebben de Tado thermostaat al meerdere keren opnieuw opgestart en geconfigureerd, maar zijn momenteel radeloos.
Wij hebben een Intergas extreme ketel, samen met de Tado V3 slimme thermostaat (inclusief internetbridge en bevestiging op de ketel).
Ik ben al meerdere dagen ook met de Tado hulplijn aan het chatten, maar die reageert helaas ondertussen niet meer. Gezien er ook geen telefoon nummer beschikbaar is probeer ik 't via deze wijze.
Kan iemand ons hierbij helpen?
Beste Antwoorden
-
Hi Rob, hopelijk is dit waar je naar op zoek bent?
0 -
Aansluiting is fout, rode en blauwe draad moeten op + en - aansluiting rechts. Polariteit maakt niet uit0
-
Ah, we hadden de instructie van Tado aangehouden met de 'No' en 'Com'.
Begrijp ik het dan goed dat:
Rood = +
Blauw = -0 -
Oké hij werkt!!! Super dankjewel, de thermostaat lijkt goed te staan.
Enorm bedankt!! @Douwe en @rob20
Antwoorden
-
Pak je laptop, ga naar
en configureer het systeem. Zeg dat je nu een Honeywell Round Modulation T87M thermostaat hebt en die vervangt door de Tado. Doorloop alle stappen.0 -
Bedankt! Ga dit gelijk proberen!0
-
Kijkend naar het account dat ik indirect vond op basis van je forum email adres: Het lijkt dat je de (correcte) stappen die mijn naamgenoot noemde, correct gevolgd hebt. Die instellingen lijken in ieder geval goed. Maar, het werkt niet.
1: Verwijder ajb even de thermostaat van zijn achterplaatje, en maak een foto van hoe de kabels aangesloten zijn. Plaats die foto hier.
2. Nadat je de foto gemaakt hebt, plaats de thermostaat weer terug. Zorg ervoor dat je hem goed vast klikt op het achterplaatje, want anders maakt de bekabeling geen contact met de thermostaat (en is er dus geen verbinding met je ketel).
0 -
"Ah, we hadden de instructie van Tado aangehouden met de 'No' en 'Com'. "
Als je mijn aanwijzing "Zeg dat je nu een Honeywell Round Modulation T87M thermostaat hebt" gevolgd had dan zou je de instructie om hem op + en - aan te sluiten gekregen hebben!
0 -
@Rob2 klopt inderdaad! De oude tado besnoering was nog de instelling van de oude bewoners. Dankjewel!0