Gebruik Tado zonder internet
hallo allemaal,
De Tado heb ik al veel jaren en deze bevalt me goed!
Ik heb nu een paar weken geen internet. Als ik thuis ben, kan ik wel een hotspot aanmaken en zo de kachel aan zetten. Mijn vraag: Blijft de Tado op de ingestelde temperatuur staan als deze geen internet heeft? Het gaat mij dan vooral om het warm water i.v.m. legionella. (Dat dit 65 graden blijft.)
Alvast bedankt!
Groeten,
Erik
Beste Antwoord
-
Ik heb even naar het tado account gekeken dat hetzelfde email adres gebruikt als je forum account: Je hebt V2. Prima systeem verder, maar helaas hebben we daar geen offline schema voor.
Het betekent inderdaad wat mijn naamgenoot al schreef; Hij blijft de laatst bekende temperatuur aanhouden, totdat jij het weer aanpast op de thermostaat zelf of totdat je je hotspot weer gebruikt en het via de app doet. Dit geldt en voor verwarming en voor warm water.
0
Antwoorden
-
Dat hangt er vanaf welke Tado versie je hebt en welke versie van de software erop staat.
Het meest voorkomend is denk ik V3+ zonder de laatste wijziging op dit gebied. Dan betekent "geen internet" dat het schema niet meer werkt en blijft staan op de temperatuur die er was volgens het schema op het moment dat je nog wel internet had.
Je kunt dit dan wel handmatig aanpassen, tenminste als je niet het kinderslot geactiveerd hebt.
0 -
bedankt voor je snelle reactie. Volgens mij heb ik nog de V3. Hoe kan ik zien welke versie ik heb?
0 -
bedankt voor jullie reacties!
0