w.Intercom = i;Caleffi 642 zoneklep en Tado slimme thermostaat — tado° Community

Caleffi 642 zoneklep en Tado slimme thermostaat

Ondanks alle eerdere discussies kom ik er niet uit hoe ik de Caleffi 642 zoneklep moet aansluiten. Het is een NC (normal closed) zoneklep op 230v met de volgende 5 draden:

Inmiddels heb ik de slimme thermostaat gekoppeld aan de draadloze temperatuursensor en in het instellingenmenu aangegeven dat hij op R01, HC01, HW, D01 moet staan.

Echter welke draden moeten vanaf de zoneklep naar de tado en welke naar het stopcontact. Kan iemand in jip en Janneke taal uitleggen welke draad waar heen moet?

Alvast super bedankt!

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Haal er even een handige kennis bij die snapt hoe electrische installaties werken, want hier gaan gevaarlijke situaties ontstaan!

• Hoezo gaan er gevaarlijke situaties ontstaan? Ik heb genoeg electra aangelegd in m'n leven, maar ik wil in deze situatie geen fouten maken. Ik lees veel verschillende verhalen op het forum, dus het zou fijn zijn als iemand wil vertellen waar elk van de vijf draden op aangesloten moet worden.

• Heb net een andere discussie gevonden, daar wordt aangegeven:

Blauw naar het net

Bruin van de klep naar de NO aansluiting van de Tado

Bruin van de COM op de Tado naar het net

Heb ik hem dan correct bedacht?