w.Intercom = i;Wat nodig voor WP met 2 vloerverwarmingsverdelers en kamerthermostaten — tado° Community

Wat nodig voor WP met 2 vloerverwarmingsverdelers en kamerthermostaten

In ons vorige huis had ik al Tado V3 spul, maar nu hebben we een Vaillant warmtepomp met 2 vloerverwarmingsverdelers (1 per verdieping) en slechts 1 thermostaat in de woonkamer (Vaillant sensoComfort). Alle kamers hebben wel een simpele analoge thermostaat die geen warmtevraag regelt, maar puur de lussen in de vloerverwarming middels een Mohlenhoff thermische motor op de vloerverwarmingsverdeler regelt. Met als idee: je stelt die op zeg 22C in en als in die kamer de temp bereikt is, gaat die lus dicht.

Als ik kijk naar de ruimtes en verdelers dan is het als volgt:

• Beneden = 12 lussen/zones op de verdeler, 9 voor woonkamer/keuken/hal/toilet en 3 voor werkkamer/badkamer/garage. Die laatste 3 hebben 1 kamerthermostaat en dus 3 thermische motors erop. De 9 andere zijn altijd open.
  • Boven = 9 lussen/zones op de verdeler, 7 voor de 4 slaapkamers (3x 2 lussen en 1x 1 lus), 1 lus voor badkamer en 1 lus voor de overloop. Op badkamer en overloop na hebben deze allemaal thermische motors erop en elke slaapkamer heeft eenzelfde thermostaat.

Nu is mijn idee om hiervoor sowieso een Warmtepomp Optimizer X te kopen.

Voor een aantal kamers lijkt het me ook handig om een thermostaat te gebruiken, bijv. de Slimme Thermostaat X. Het lijkt mij dan als 1 kamer warmtevraag heeft, terwijl anderen hun temperatuur bereikt hebben, dat Tado dan die lus open kan laten en de rest dicht kan houden. Zie ik dat goed?

Daarnaast vraag ik me alleen af: hoe ga ik om met de 9 zones voor woonkamer/keuken/hal? Ik zou daarvoor die Mohlenhoff thermische motors kunnen aanschaffen, die zijn niet duur en ik zou dan zelfs een scheiding kunnen maken met de 4 lussen voor de woonkamer, 3 voor de keuken en 2 voor hal/toilet (gecombineerd). Maar aangezien hier (behalve de sensoComfort in de woonkamer, die moet blijven) geen draden voor getrokken zijn, zou ik dan uit de voeten kunnen met een Draadloze Thermostaat X 3x?

Zie ik nog iets over het hoofd?

Verder zie ik dat de Draadloze Thermostaat X alleen als startkit te verkrijgen is, klopt dat wel?