Vloerverwarming setup vraag
Reacties
-
Zoek even op dit forum.
Zoneklep is beter0 -
Als het de thermostaat van de verdeler is, dan zeker niet. Als het een extra thermostatisch ventiel in de aanvoer is, dan misschien. Vertel eens iets meer over je systeem en plaats evt foto's van je verdeler?0
-
Of kijk naar de 10 miljoen foto's van verdelers die al op dit forum staan, de jouwe lijkt er vast wel op.
0 -
Even wat meer toelichting:
Situatie is als volgt.
Ik heb een begane grond met VV.
Deze vloer verwarming heeft een Honeywell thermostatisch knop met cijfers.
Boven een 4 tal radiatoren met witte knoppen zonder cijfers.
In de woonkamer hangt 1 honeywell modulation T87m 2018 met draad aangesloten op de ketel 2 verdiepingen hoger (rode en blauwe draad).
Mijn ketel is een intergas Hr 36/30 a.
Deze zou zowel met opentherm als met aan/uit overweg moeten kunnen .
Ook heb ik thuis meerdere thread border routers van Nest.
Nu zou ik graag horen welke onderdelen ik moet kopen bij Tado en welke additionele zaken (zoneklep, radiator koppelingen etc).
Foto's van de VV installatie volgen.
Kan niet uploaden via Telefoon0 -
Je mag de thermostatische knop die op de verdeler van je vloerverwarming zit NIET vervangen door een van Tado!!!!
Lees aub de andere topics, het is al zo vaak uitgelegd.
1 -
Oke en een antwoord op mijn vraag van daarnet?0
-
Thermostaat in woonkamer bedraad aangesloten op Vv klep van Honeywell. Dezelfde thermostaat stuurt draadloos signaal via "bridge" naar ketel. Verder Tadoknoppen op radiatoren ook via bridge naar ketel. Ketel modulerend aangesloten, Intergas Xtreme 36. Via Tado-App ook temperatuur optimalisatie aangezet. Werkt al 2 jaar naar tevredenheid. Beneden ook Airco-verwarming, alleen werkte de Tado airco-bediening bij mij niet (goed) en deze retour gestuurd
0 -
? Je hebt al een Honeywell klep bij de vvw verdeler. Dat is geen thermostaatknop.
En je zegt zelf al bedraad aangesloten op tado thermostaat.
Maar ik zie niet de hele verdeler, dus ik weet niet wat er wel en niet kan.
Wat wil je bereiken?0 -
@Andreplusplus…..ik denk dat je reageert op mijn foto's en niet op de vraagsteller ? Ik heb dmv foto's laten zien aan Vinner1990 hoe het bij mij werkt met hoofd vloerverwarming en knoppen in andere ruimteruimtes.
0 -
O, ja, ik had even niet door dat dat van verschillende afzenders kwam.0
-
Nogmaals, ik ben waarschijnlijk achterlijk ofzo.
Op mijn vloer verwarming systeem beneden zal ik dus een zoneklep moeten hangen.
1. Kan ik deze op een of andere manier draadloos verbinden met de woonkamer thermostaat / woonkamer temperatuur meter?
2. Welke onderdelen moet ik nou kopen van tado x.
Ik heb nl al een thread borde router, maar tafo geeft aan dat perse hun eigen thread border router benodigd is voor alle app functionaliteiten...0 -
Je bent goed op weg.
Bij de foto's van @Freek123 mis ik de thermostaat knop die de maximale aanvoertempratuur voor de verdeler begrenst.
Deze heb jij @Vinner1990 zo te lezen nu wel gemonteerd zitten. Deze moet je laten zitten en niet vervangen.
Vóór deze knop monteer je een simpele kraan, met een stiftje. Daarop sluit je een actuator aan, kan 24v of 230v zijn.
Deze bedien je dmv de draadloze ontvanger.
De draadloze ontvanger krijgt z'n signaal van de bedrade thermostaat die vervolgens dmv de twee draadjes je ketel aanstuurt.
Je radiatoren voorzie je ook van een heimer kraan en daar sluit je Tado knoppen op aan.
Deze zet je in de bijv slaapkamer zone en als regelaar stel je de thermostaat in. Deze stuurt immers bij warmtevraag in die desbetreffende zone je ketel aan.
Zie ook https://community.tado.com/nl/discussion/comment/88541#Comment_885410 -
Ik begin het te begrijpen.
Heb je nog voorkeuren voor een actuator?0