Schema stopt na temperatuur aanpassing losse radiatorknop
Ik heb al mijn radiatorknoppen ingesteld dat ze om de zoveel uur weer in temperatuur naar beneden gaan (in het geval we vergeten het zelf uit te zetten). Nu lijkt telkens het schema te stoppen als we de temperatuur van een individuele knop aanpassen. Maar ik wil dat het schema dan gewoon nog steeds door blijft lopen. Zoals dat bij mijn oude thermosstaat ook het geval was.
Antwoorden
-
Kijk in de Tado-App onder "Instellingen" dan "Kamers en apparaten" en klik op "*zone-naam*" bijv.: "woonkamer".
Daar kun je per zone instellen of hij het schema weer moet oppakken nadat je handmatig een wijziging heb gedaan.
Is dat wat je zoekt ?0 -
Het is genuanceerder: de instelling die Jarno noemt heeft betrekking op handmatige bediening van de knop of thermostaat.
In de app verschijnt er een paar seconden nadat je de instelling hebt gedaan een potloodje.
Tik er op en schuif de slider naar "zoveel uren/minuten", tot het schema of tot oneindig (nl. tot je weer met de hand terug zet).
Zet je het op schema, dan is de volgende *verandering* in het schema een reden om het schema te vervolgen. Maar stel je in op bijv 20°, en het volgende blok in het schema is ook 20°, dan gebeurt er niks. (bekende bug).
Ook andere automatische veranderingen (open raam, thuiskomen, weggaan) kunnen de tijdelijke instelling stoppen, waarna volgens schema wordt verder gegaan.0 -
Beste Jarno en Andre, dank voor jullie reacties. Wat Jarno beschrijft is volgens mij het kinderslot. Dan kan je volgens mij niet meer los met de knoppen de verwarming bedienen. Het gaat om een appartement dat ik soms verhuur. Ik wil voorkomen dat mensen de radiatoren op 25graden draaien en dan de hele dag weggaan. Ik wil dus graag als iemand in een losse kamer is, deze met de knop warmer kunnen zetten. Ik wil alleen dan graag dat als iemand vergeet om hem weer dicht te draaien, dat hij dan volgens schema op een gegeven moment weer naar een lagere temperatuur gaat. Zo werkt dat bij mij thuis met mn gewone thermostaat wel en ik kan me haast niet voorstellen dat dat bij Tado niet kan. @Andre, volgens mij probeer jij me uit te leggen hoe dat moet, maar ik snap je uitleg niet helemaal (ik ben niet super handig in deze dingen, sorry). Zou je dit nog een keer kunnen uitleggen? Heel veel dank alvast!
0 -
@Olie Zie hier, mijn post die begint met "Twee dingen zijn bekend"
0