Slimme Radiatorknop V3+ verwarmt ook als andere ruimte verwarmt wordt
Ik heb een Slimme Thermostaat V3+ in de woonkamer die is verbonden met een Intergas HRE 30/36. In de woonkamer heb ik nog gewone (niet thermostaat) radiatorknoppen en in de slaapkamers, badkamer en kantoor heb ik V3 Slimme Radiator Knoppen die verbonden zijn met de thermostaat.
Als de temperatuur in een van de slaapkamers te laag wordt dan vraagt die kamer keurig om de ketel aan te zetten en gaat de verwarming in die slaapkamer aan. De woonkamer verwarmt uiteraard mee omdat hier geen thermostatische knoppen zijn. Het probleem is dat in de andere slaapkamers de verwarming ook aan gaat, ondanks dat daar de gewenste temperatuur al bereikt is. Zo komt het voor dat een kamer waar het maar 18 graden hoeft te zijn onnodig verwarmt wordt tot 23 graden.
Het lijkt er op de radiator in de badkamer dit probleem niet heeft. Hier zat oorspronkelijk een ander type thermostaat kraan op en is met een andere adapter aangesloten dan de slaapkamers (hier zaten Comap thermostaatkranen). Zou het kunnen zijn dat ik een verkeerde pin in de M28x1.5 heb gebruikt en dat dit het gedrag veroorzaakt?
Antwoorden
-
Dat zou kunnen, maar dat zou bij calibratie van de kraan gedetecteerd moeten zijn. Eindigde dat met ooo of met een E code op de knop?
In ieder geval wordt de radiator niet afgesloten. Ofwel omdat de knop niet goed is gemonteerd, ofwel omdat tado toch vindt dat voor die kamer verwarmd moet worden. Dat laatste kun je terugzien in de grafiek van de kamer.0 -
Dank je voor je reactie. Als ik het me goed herinner is de calibratie geëindigd met ooo maar helemaal zeker weet ik dit niet. Ik zal straks eens een knop volledig opnieuw installeren, het calibratie resultaat in de gaten houden.
Ik kan iig in de grafiek van de kamer zien dat er voor die kamer niet verwarmt hoeft te worden.0