Radiator knop dicht zonder zoneregelaar
Ik heb bij mijn extra kamers (slaap en werk) de zoneregelaar verwijderd. Deze doen dus mee wanneer de woonkamer verward word. De radiator knoppen gaan dus wel open, maar worden niet dicht gestuurd als de ingestelde temperatuur is bereikt in de extra kamer.
Getagd:
1
Reacties
-
Ok, en wat is de suggestie of verbetering dan?
Elke radiator wordt verwarmd als de knop maar open staat..
0 -
Klopt niks van - zoneregelaar op onafhankelijk betekent dat er wel de knop wordt geopend en gesloten, maar warmte wordt alleen toegevoerd als er om een andere reden de warmtebron is ingeschakeld.
Dus het kan dan wel te koud blijven, maar niet te warm worden. Er moet een andere reden zijn. Bijvoorbeeld omdat de knop niet goed is gemonteerd en dus het ventiel niet goed kan sluiten.0 -
Ik heb sinds kort ook de Tado X. Thermostaat aan muur in woonkamer, en boven radiator knoppen. Echter die radiator knoppen sturen nu ook rechtstreeks CV aan, waardoor het te warm wordt in woonkamer. Kan je radiator knop zo stellen dat hij CV niet aanstuurt, maar wel programma volgt ? ( soort slave ipv master?)0
-
Ja, zet in de betreffende kamer de zoneregelaar op onafhankelijk.
Beter is het om de radiatoren in de woonkamer van knoppen te voorzien.
Dan kun je boven ook warm worden als de woonkamer niet verwarmd hoeft te worden of al op temperatuur is.1 -
Dank je wel Andre!! Het is gelukt.
Waarom is de handleiding zo summier? Kennelijk is er veel meer mogelijk!
Ik ben in ieder geval blij dat t gelukt is
0 -
op support.tado.com is veel informatie beschikbaar. Link zit gewoon in de app, via Meer rechtsonder.0
-
Waar vind ik de zoneregelaar? De hele app al uitgepluisd, maar nergens gevonden0
-
Instellingen, kamers en apparaten, zoek de naam van de kamer op en klik op de pijl naast de naam van de kamer. Scroll naar beneden0