w.Intercom = i;Tado draadloze ontvanger gebruiken zonder internetverbinding? — tado° Community

Tado draadloze ontvanger gebruiken zonder internetverbinding?

Mijn google Nest thermostat is gesneuveld en ik las goede dingen over de Tado thermostaten.
Mijn probleem is dat ik perse een draadloze moet gebruiken aangezien er geen kabel ligt tussen de plaats van de thermostaat en onze electrische verwarming.
Mijn probleem is de internet verbinding op die plek, die is erg slecht. Doormiddel van een hotspot met mijn telefoon kon ik de ontvanger installeren en de connectie maken naar de draadloze thermostaat. In de verwachting dat het hiermee klaar was, immers mijn Nest thermostaat maakte ook geen verbinding met het internet en dat werkte ook prima.

Maar het lijkt erop dat dit niet werkt, word wakker in een koud huis. Als ik de hotspot aanzet dan gaat het helemaal probleemloos. De verwarming slaat aan, gaat opwarmen.
Als ik de hotspot uit zet dan gaat de ontvanger nog een poosje door met verwarmen maar slaat dan af......
Is het systeem ALLEEN te gebruiken met internet verbinding? Want dan gaat ie retour.....
Getagd:

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Je hebt een bridge naar internet nodig maar dat hoeft niet de draadloze ontvanger te zijn.

Die heeft wel een ingebouwde bridge, maar er zijn ook losse bridges en die zou je dan ergens anders kunnen plaatsen.

• @Rob2

Dus eigenlijk wat je zegt is dat er alleen 1 Tado-bridge binnen het bereik van de WiFi moet zijn. Vervolgens kun je dan alle Tado-kamerthermostaten en Tado-radiatorthermostaten via deze Tado-bridge laten verbinden met de app.

Kan een Tado-kamerthermostaat of Tado-radiatorthermostaat deze Tado-bridge niet vinden vanwege de grote afstand, dan kun je het bereik van de bridge vergroten met een extra Tado-bridge.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ja dat klopt. En ook je draadloze ontvanger moet die verbinding maken.

Die bridges moeten internet hebben (via WiFi of bekabeld, dat laatste alleen voor niet-Tado bridges). De Tado draadloze ontvanger heeft een ingebouwde bridge maar als die toevallig ergens zit waar je geen WiFi hebt (in de kelder of op zolder ofzo) dan kun je ergens anders een extra bridge plaatsen.

• Rob
    Rob Admin

Mijn naamgenoot heeft gelijk.

Wanneer je EN een losse tado bridge X hebt (en/of een compatibele thread border router van een ander merk) EN een tado draadloze ontvanger X, en die draadloze ontvanger is buiten het gebruik van je wifi, dan zou ik als tip given om die bridge X ergens in je woning te plaatsen waar die bridge EN verbinding kan maken met je wifi EN met je draadloze ontvanger. Concreet, in de klassieke NL context met de wifi router op de begane grond en de ketel (en dus draadloze ontvanger) op zolder, probeer dan de bridge op de eerste verdieping te plaatsen. Tussen wifi-router en draadloze ontvanger in.