w.Intercom = i;Tado X met vloerverwarming en stadsverwarming — tado° Community

Tado X met vloerverwarming en stadsverwarming

Hallo,

Ik heb een andere woning gekocht die voorzien is van stads- en vloerverwarming en losse radiatoren. De vloerverwarming wordt via een bedrade thermostaat aangestuurd (met zoneklep).

Ik wil de toevoer van de stadsverwarming ook via een zoneklep regelen (om te voorkomen dat er warm water wordt rondgepompt als er geen warmtevraag is).

De zoneklep voor het openzetten van de stadsverwarming wil ik verbinden met een draadloze ontvanger X. Bij elke warmtevraag (radiatoren of vloerverwarming) moet deze zoneklep opengestuurd worden. Bij warmtevraag van de vloerverwarming moeten er dus twee zonekleppen opengestuurd worden, namelijk die van de stadsverwarming en die van de vloerverwarming. M.a.w. kan één regelaar twee zonekleppen openen bij warmtevraag. Is dit in te regelen via de app?

Meerdere discussies bekeken, echter geen antwoord kunnen vinden in combinatie met de Tado X.
Getagd:

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Je kan het wel middels de bedrading oplossen (twee kleppen parallel op de ontvanger).
    Ik zou je echter adviseren een extra bedrade thermostaat toe te passen voor de vvw klep. Dan kun je nl ook verwarmen in andere ruimtes (middels tado knoppen op de radiatoren) als de vvw niet hoeft te verwarmen.
    Als je alleen de stadsverwarming klep aanstuurt, hoef je met de vvw klep niets te doen.