w.Intercom = i;Tado kuren — tado° Community

Tado kuren

Help ! Mijn Tado systeem schakelt zich nu steeds uit, 's ochtens een ijskoud huis.

Getagd:

Antwoorden

• Goedemorgen,

Wat meer details zou fijn zijn.

Krijgt u een melding, heeft u stroomstoring, heeft u geen waterdruk in het CV, sinds wanneer heeft u het systeem. Wanneer zijn de problemen begonnen. Wat heeft u aan apparatuur ? Zit de stekker wel in de CV en krijgt deze spanning ? Kunt u niet koppelen met de app ?

• Hoi Jarno, in de app en op de radiator koppen staat alles op uit, dat is het enige. Ik heb een smart thermostat en 5 van die smart radiator thermostats. Een & ander gaat wel weer aan wanneer ik ze weer aan doe

Groet Mark

• Sinds wanneer heb je het systeem ?
    Heeft het ooit correct gewerkt ?
    Hoe staan je temperatuur-schema's ?
    Sinds wanneer heb je de problemen ?
    Maak je gebruik van OpenTherm of Aan/Uit ?
    Wat is er sinds de problemen veranderd ?
    Heb je de apparatuur ook gelinkt met externe partijen ? (Google home/Home Assistant/Etc.)

• Staat alles van 1 zone uit bijv. "Woonkamer" ?
    Of staan alle zones uit ?

• Sinds januari 2022
    • Heeft tot nog toe prima gewerkt
    • Maandag t/m zondag 12 - 8 15C 8 - 24 18C Water op 55C
    • Sinds gisteren 23-11-2024
    • OpenTherm
    • Niks veranderd
    • NVT

• Ik ben geen Tado-expert, laten we dat voorop zetten, maar zal proberen met je mee te denken.

Dat de thermostaten op uit staan, doet mij suggereren dat er een probleem is met de ketel, of dat iemand de thermostaat gewoon op uit heeft gezet, en dat het schema niet niet weer oppakt.

Hoe is de waterdruk van je CV-installatie ?

• Heb je eventueel een andere storingscode op je CV-ketel ?

• Hoi Jarno, ik waardeer 't enorm dat je hier meedenkt. Waterdruk is OK. Ik controleerde afgelopen nacht de tado app en dan staat alles op uit spontaan.

• Worden je radiatoren wel warm na het instellen van een temperatuur ?

• Ja, 't schema wordt dan weer opgepakt.

• Ok, ik zou zeggen dat dit een incident is geweest op een of andere manier. Bij herhaling zou ik verder gaan kijken. Wel goed in de gaten blijven houden.

Batterijniveau ook goed van de onderdelen ?

Start de app ook altijd snel op, op je telefoon/tablet ? (Bij TadoX)

Of regel je de temperatuur in via de knoppen ?

Je hebt Tado V3 gok ik ?

• Ja V3 systeem hier. Ik regel een & ander via de app doorgaans App start normaal op. En zo te zien zijn alle batterijen ook goed.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Wat bedoel je met "alles op uit"?
    Vorstbescherming of offline bijvoorbeeld?
    Was er iets met je internet aan de hand?
    • In de app staan alle radiotoren op uit / frost protection
    • Internet lijkt alles ok / nominaal

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Is dat misschien de instelling voor Afwezig, en is er iets met Geolocatie gebeurd (handmatig of automatisch)?
  • mhd
    mhd
    24 november aangepast

Systeem zet nou sortoff random radiotoren uit :-/ Ik ga morgen even met Tado zelf overleggen via de chat misschien/hopelijk dat zij nog iets aan mijn systeem kunnen zien.

• Hallo @mhd

Je hebt misschien gemerkt dat tado° vorige week met serverproblemen kampte. Aangezien je bent gestopt met het gebruik van de supportchat, ga ik ervan uit dat je probleem is opgelost zodra de servers weer normaal werkten?

• Nee dat heb ik niet gemerkt dat er serverproblemen waren. Wel dat mijn thermostaat radiotoren weer reageren zoals ik gewend ben.