Workaround voor Tado X bedrade thermostaat die TC100 vervangt
Hallo,
Ik heb een Logamatic TC100 thermostaat die aangesloten is op een verwarmingsketel Logamax Plus GB072. Nu zou ik Tado X bedrade thermostaat willen aansluiten. Deze is compatibel met mijn CV - ketel, maar dus niet met de huidige thermostaat.
Bestaat hier een workaround voor?
Alvast bedankt!
Antwoorden
-
Je moet dan uitzoeken welk type thermostaat je ketel ondersteunt en een andere thermostaat opgeven die datzelfde protocol gebruikt.
Bijvoorbeeld voor OpenTherm kies je de Honeywell Round Modulation T87M.
0 -
Ondersteunt alleen aan/uit.
Dus aansluiten op NO/COM op tado en stekker "green", contact 1 en 2.
In de app een on/off thermostaat noemen, bijv Honeywell T87G Round on-off0 -
@Andreplusplus - nog bedankt voor uw antwoord. Intussen heb ik een poging gewaagd om de tado x bedrade thermostaat aan te sluiten, maar helaas lijkt de communicatie met de ketel niet te lukken.
In de bijlage een foto van hoe de oude thermostaat was aangesloten. Ik vermoed dat ik een fout maak bij het aansluiten op de nieuwe. De blauwe draad staat op ON, de bruine op COM.
Of moet ik ook nog iets aan de ketel zelf wijzigen?0 -
Het type en kleur bedrading maakt mij wat ongerust - niet wat ik zou verwachten voor een thermostaat.
Maar als dit de draden zijn die naar de ketel gaan, dan zou het kunnen. Check of het zit zoals ik hierboven al zei, “green”, 1 en 2.
0 -
Wow, wat een snelle reactie alweer. Ik vrees dat ik het niet goed begrijp, "green, 1 en 2". Staan 1 en 2 voor P1 en P2? En waarvoor staat "green" dan? Sorry voor de vele vragen, best een spannend proces voor een leek.
0 -
Uit de handleiding van de ketel haal ik die aanduiding.
Ik weet niet hoe dat er bij/in de ketel uit ziet. Follow the wire zou ik zeggen0