w.Intercom = i;Quatt en opstelling 3 met V3+ goed werkend? — tado° Community

Quatt en opstelling 3 met V3+ goed werkend?

Hallo

Ik heb een vraag hoe goed de opstelling 3 met een quatt warmtepomp werkt. Want in de diverse topics op dit forum of daarbuiten kom ik er niet goed uit. Ik zie wat draadjes over pendelen uit 2021 tm 2023 en weet niet of dit nu opgelost is/wel goed werkt dan wel door software updates van tado dan wel ‘eigen oplossingen’.

Mijn situatie: ik ben met verbouwing benedenverdieping bezig, dus eea wordt nu in december aangepast:
- Quatt hybride wordt geinstalleerd
- Remeha Calenta 28 CV (bestaand)
- Vloerverwarming begane grond +-50m2 oppervlak wordt geinstalleerd
- Bovenverdiepingen 4 convectoren. Wordt deels geupdate

Mijn verwachtte gebruik: vloerverwarming beneden altijd op constante termperatuur instellen. Ruimtes boven (iets minder goed geisoleerd dan beneden, maar best ok) per dag afhankelijk van gebruik aanzetten: werkkamer, slaapkamers alleen bij de echte koude dagen.

Advies vanuit quatt voor zoneneringen. Gebruik Tado V3+.

Ik heb inmiddels klaarliggen:
- Draadloze thermostaat starterskit
- 4 tado kranen
- 1 bedrade thermostaat.
- Zoneklep nog te kopen

Bedoeling om hiermee een opstelling 3 uiteindelijk te installeren.

Mijn vragen en twijfels:
1. Ik lees problemen met pendelen in het algemeen in de combinatie Quatt met TADO voor VV en radiatoren. (in de eerder genoemde draadjes zie geen echte oplossingen binnen opstelling 3 zoals tado deze beschrijft). Wie heeft deze opstelling goed werkend, zonder pendel gedrag etc.

2. Onvoorspelbaar gedrag bij warmtevraag meerdere bronnen tegelijk.

3. Quatt geeft aan dat je bij voorkeur de VV of meerder verwarmingen altijd open moet hebben staan voor de warmtepomp. Maar als je de VV als zone instelt, wordt die dus afgesloten zodra hij op temperatuur is. Overige kamers boven zullen ook niet altijd warmtevraag hebben. Wat is daarvan het effect op de warmtepomp?

4. Advies welke zoneklep te installeren bij de aanvoerleiding van de vloerverwarming

Vraag mij dus af of ik aan de Tado moet beginnen of gewoon start met ‘normale’ ruimte thermostaat beneden en bestaande thermostaat kranen op verwarmingen boven.

Hoor graag!

Getagd: