w.Intercom = i;Kan ik met 2 draadloze X thermostaten 2 kamers met therm. knoppen apart regelen? — tado° Community

Kan ik met 2 draadloze X thermostaten 2 kamers met therm. knoppen apart regelen?

Ik heb in de huiskamer een draadloze X thermostaat + therm. knoppen en een hobbykamer met ook een draadloze X thermostaat + therm. knop. Beide zijn in de app als afzonderlijke ruimtes ingesteld.
Het probleem is dat thermostaat in de hobbykamer niet als meetinstrument wordt gezien, waardoor de ingestelde temperatuur niet klopt. Ik kan in de app het meetinstrument niet wijzigen omdat deze keuzeoptie niet aanwezig is! Kan iemand aangeven of/hoe ik dit kan oplossen. Vast bedankt.

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Heb je 2 of 4 afzonderlijke ruimtes ingesteld?

Waarom heb je 2 thermostaten? Je zou 1 thermostaat en 1 "draadloze temperatuur sensor" moeten hebben.

• Sorry, ik heb heb idd in beide kamers een X draadloze temperatuur sensor om de gewenste temp. beter in te kunnen stellen, maar in mijn hobbykamer kan ik hem wel aanzetten, maar de meting vindt plaats op de X thermoknop, en deze meet niet de juiste kamertemperatuur. Hiervoor heb ik de temperatuursensor aangeschaft, maar deze functioneert nu niet als meetinstrument. Ik heb wel 2 afzonderlijke ruimtes ingesteld, in de huiskamer werkt alles wel goed.

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

De meeste kans is dat je je kamers niet goed aangemaakt hebt, bijv 2 kamers met dezelfde naam ipv dezelfde kamer in zowel knop als sensor gekozen.

• Hallo Rob,

Bedankt voor je reactie, maar ik zie niet wat fout staat, hierbij het overzicht.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    30 november aangepast
    En wat zijn de instellingen van de Hobby Kamer?
  • Hallo, hierbij de instellingen van de Hobbykamer, ik weet niet hoe ik kan zien welke als meetinstrument fungeert, maar dit moet natuurlijk de temperatuursensor worden. (ik kan dit nergens zelf instellen) Wederom bedankt voor je hulp.

• Andreplusplus
    Dat zijn de instellingen van knop en sensor. Klik eens op de naam van de kamer? Daar zitten de instellingen van Hobby Kamer.
  • Goedemorgen, ik heb de temperatuursensor in de slaapkamer geplaatst (hier is het 14 graden), maar de verwarming in de Hobbykamer "kijkt" alleen naar de term. knop …

• Ik zie geen "Meettoestel" (de temperatuursensor SU2651744000) bij jou staan. De sensor lijkt niet gekoppeld met de Hobbykamer (zie mijn

voorbeeld).

• Bedankt Casey, hier zit waarschijnlijk het probleem, bij beide kamers (Huiskamer en Hobbykamer) staat bij de draadloze ontvanger (bridge) alleen - Zoneregelaar : TR2424339200. (zoals je boven kunt zien). Waarom er geen Meettoestel aangegeven wordt, weet ik niet (daarom kan ik ook geen ander meetinstrument toewijzen).

• Andreplusplus
    Vreemd inderdaad. Ik zou de draadloze tempsensor verwijderen en opnieuw toevoegen. Werkt dat niet, dan supportdesk inschakelen.