Verkoop
Afgelopen vrijdag een vraag gesteld over aanschaf thermostaat met of zonder bridge als je al een bridge hebt. Saša de creatieve chatbot stuurt je vervolgens een mail dat ze het uitzoekt. De thermostaat zonder bridge is duurder dan met bridge. Daar komt geen vervolg meer op. Omdat de aanbieding tot 2 december duurde heb ik uiteindelijk dan maar met bridge aangeschaft. Geen idee of dit de andere bridge beïnvloed, maar dat terzijde. Jammer dat je dan niet rechtstreeks contact op kan nemen.
Vervolgens uit de V3+ serie een keuze gemaakt. De site gaat eigenwijs naar de tado X serie, met kunst en vliegwerk weer terug op de V3+ bestelling die afgerond moet worden op de duitse pagina. Mail van bestelling en levering loopt nu via Duitsland.
Nu weet ik dus nog niet of twee bridge's elkaar beinvloeden.
Antwoorden
-
Ik neem aan dat dit over V3 gaat.
2 bridges in 1 woning, dat kan niet.1 -
Dat is helder Douwe voor snel antwoord, beetje vreemd dat Saša daar niet uitkomt ;-)
In dit geval kan ik de woning en de praktijk wel gezamenlijk doen (en kan ik de bridge dus weggooien). Kan ik eventueel op termijn de praktijk en woning splitten en bijvoorbeeld twee afzonderlijke secties maken?
Zou toch moeten kunnen volgens mij als buren toevallig alle twee V3 hebben.0 -
Je kunt 1 woning per account hebben. Dus 2 woningen betekent telkens in en uitloggen met een ander account.
Ik weet niet zeker of 2 accounts op hetzelfde internet adres toegestaan is0 -
2 accounts op 1 adres werkt wel. Maar voorlopig kan de extra bridge in de la. Niet gebruiken want dat kan niet met V3+1
-
Hallo @HansVanMourik
Ter info: Sasa is geen chatbot. Ben je niet tevreden met de antwoorden? Laat het hem weten, dan kan hij je meer informatie geven.1 -
Typisch, ik kreeg in het geheel geen antwoord op de vragen. Ook met doorvragen niet.
0 -
@Andreplusplus kun je dat even nader toelichten. …..
"extra bridge in de la. Niet gebruiken want dat kan niet met V3+"
In woning met praktijk heb ik 2 ketels. Een praktijkketel werkt met 4 secties die allemaal een eigen ruimte aansturen.
De woning ga ik nu aansluiten vandaar de aanschaf. Bedoel je nu extra bridge in de la (zoals ik ook al aan Saša gevraagd heb) want dat is niet nodig.
De V3+ wordt wel met de bridge geleverd.0 -
1 huis, 1 account, 1 bridge (2e in de la)
1 huis, 2 accounts, 2 bridges kan. Let wel op dat je de componenten met de juiste bridge pairt.
0 -
Je hebt voor een 2e ketel GEEN 2e bridge nodig! Alleen een tweede thermostaat.
De andere kan een thermostaat of een draadloze ontvanger zijn. Als je al een draadloze ontvanger hebt dan kun je GEEN 2e draadloze ontvanger erbij zetten! (rare beperking in het systeem). Maar wel een 2e thermostaat waarmee je dan dus een 2e zoneregelaar begint waar je weer kranen aan kunt koppelen.
0 -
Ja Rob2, maar je kunt maar 1 OpenTherm aansturing gebruiken.0
-
Die beperking is er toch alleen als je 1 ketel met meerdere thermostaataansluitingen hebt? Die wordt meestal al opgedrongen in de ketel.
Ze kunnen volgens mij bij de servicedesk wel 2 thermostaten op OpenTherm zetten en als je 2 ketels hebt dan geeft dat ook niet de "problemen die er dan meestal mee optreden" en waardoor ze dit liever niet doen. Dus duidelijk aangeven dat het in feite 2 woongedeeltes met 2 ketels zijn.
Ik zou wel eerst het bereik van de bridge testen (dus of alles online komt op 1 bridge).
1