Ik wil een radiator met tadokraan loskoppelen
Ik moet een radiator opnieuw ophangen omdat de ophanging is verzakt. Daarvoor moet ik de radiator loskoppelen. Hoe sluit ik de tadokraan helemaal af? Gewoon de knop helemaal naar links draaien naar de laagste stand?
0
Beste Antwoord
-
Ik had ergens zo'n dopje gevonden waarmee ik de kraan af kon sluiten. De radiator hangt weer stevig. Bedankt voor de reacties!1
Antwoorden
-
Handwiel er op plaatsen, en dan dichtdraaien0
-
Ik ben een leek op dit gebied. De radiatorknoppen zijn door een installateur geplaatst. Begrijp ik het goed als de tadoknop eraf gehaald moet worden en dan een andere knop erop en dan dichtdraaien?0
-
Ja, dat is de bedoeling.
Hoe ga je dan de radiator recht hangen als je een leek bent?
Leidingwerk zal wel meegezakt zijn dan.0 -
Ik bedoelde vooral met de tadokraan en de werking ervan. Verder ben ik handig genoeg om de radiator opnieuw op te hangen.0
-
Knop eraf is helemaal open. Maar de radiator moet toch leeg (?) dus dat lijkt mij geen probleem. Anders stel je de temp heel laag in, dan drukt de knop het ventiel dicht. Je heb ook losse kapjes om erop te draaien of je neemt een traditionele thermostaatknop. Allemaal dezelfde werking.0
-
Ik neem aan dat Douwe dat bedoelt met een "handwiel".
Inderdaad kun je gewoon handbedieningsknoppen krijgen die passen op een thermostaatventiel, sterker nog het wordt steeds gebruikelijker om nieuwe radiatoren daar mee uit te rusten zodat je er later gemakkelijker een thermostaat op kunt zetten.
Die van Heimeier kost kennelijk maar 5 euro.
0 -
Ik bedoel zo'n dopje, vaak meegeleverd met het ventiel (en de meesten mikken 'm dan weg)
0 -
Ik bedoel dit, op diverse plaatsen te koop voor 5 euro:
1