w.Intercom = i;Tado X kan ik niet koppelen op Vaillant ecoTEC plus — tado° Community

Tado X kan ik niet koppelen op Vaillant ecoTEC plus

Beste,

Ik heb de Tado X slimme thermostaat aangekocht met 2 radiatorknoppen, helaas kan ik deze niet koppelen op mijn ketel. Type: Vaillant ecoTEC plus. Dit is een modulerende ketel dewelke nu aangestuurd wort via een calorMatic 430 thermostaat. Ik had vernomen dat de nieuwe versie geen BUS systemen meer ondersteund buiten openTherm, volgens mijn bevindingen zal mijn ketel niet over dit openTherm protocol (printplaat) beschikken. Zie foto's. Ik denk dat dit dan over een aparte V33 module gaat dewelke ik zou moeten bijkopen. Deze kost al snel boven de 100€ dus ik ben hier geen voorstander van.

Technisch ben ik niet zeker of ik het juist voor heb.

Dus mijn eerste vraag, kunnen jullie dit bevestigen of ik effectief met mijn ketel de koppeling naar de Tado X slimme thermostaat NIET zal kunnen maken? Of dat ik gewoon iets fout gedaan heb. De Bridge kan ik koppelen maar bij de thermostaat krijg ik geen communicatie / verbinding.

2de vraag: Is het alternatief dan kiezen voor de Tado V3+?

Getagd:

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Kan wel,masr alleen aan/uit
    Dat geldt ook voor V3+
    dus maakt niet veel uit
  • Ik heb hetzelfde probleem.
    Maar evenmin is het aansluiten via een simpele aan/uit sturing nog een misterie voor mij, heb nog nergens de goeie informatie gevonden van waar en hoe dat kan gebeuren
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Gewoon de wizard in de app volgen zou voldoende instructies moeten geven.
  • Ik heb een ecotec plus en die gaat daar op. Wel momenteel via aan uit schakeling. Maar ik ben nog aan het kijken of ik die via de VR33 module toch kan laten gaan.
  • Als je een draadloze thermostaat hebt de oude even een batterij uitbemen en op de reset knop duwen op de cv.
  • Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben geen voorstander om een slimme thermostaat te nemen en de functie van de modulerende ketel te gaan overbruggen. Ik was ook al zover gekomen dat een V33 module een oplossing kan bieden maar lees ook op forums dat voor de BE markt er andere printplaaten gemaakt worden waardoor je de module niet zou kunnen aansluiten.. Ik pols hier even bij Vaillant zelf.

@Andreplusplus, ben je zeker dat de V3+ niet modulerend kan aangesloten worden? Ik had al gelezen van wel dat deze wel nog op het BUS systeem werkt?

@Maarten234, ik ben voor de bedrade versie gegaan. Dus je hebt ietwat dezelfde ketel? Hou mij even op de hoogte als jij de VR33 module kan inbouwen.

Groeten,

Christophe

• Hey,

Ik heb zelf ook een Vaillant ecoTEC plus, de belgische variant.
    In 2017 heb ik die opentherm compatibel gemaakt, door er zelf de V33 printplaat in te steken.
    Ik wou dit voor de Google Nest thermostaat. Veel werk is het niet.

Vorige week heb ik de Tado x aangeschaft als vervanging van de Nest. En dit werkt nu via opentherm op de Vaillant ecoTechplus.

Ik heb de printplaat gekozen van het Nederlands gelijkaardige model. In Nederland gebruiken ze andere typenummers, maar de hardware is hetzelfde.