Wifi signaal komt niet over
Beste TADO enthousiasten. Mijn installatie heeft twee radiatorknoppen in de woonkamer die worden aangestuurd door een TADO draadloze thermostaat en (ik neem aan) via de thermostaat door de Bridge in de meterkast. In een zijkamertje zit een derde radiatorknop (in het systeem dezelfde kamer) die soms wel en soms niet reageert op een signaal van de bridge, waarschijnlijk door een dikke muur die er tussen zit. Kan ik dit oplossen met een wifi signaal versterker? Hoe regel ik het zo dat de bridge via de versterker een beter signaal naar de niet-reagerende knop geeft? Dank voor jullie meedenken.
Beste Antwoord
-
Okee dan is het niet mogelijk om dit op te lossen met een extra bridge of versterker.
Het enige wat je kunt doen is de bridge verplaatsen naar een plek waar die wel alle Tado spullen kan bereiken.
0
Antwoorden
-
Wat voor type Tado is het? V3 of X?
0 -
Het is een V3 systeem.
0 -
Daar was ik al bang voor. Dank voor je reactie Rob. Ik denk dat ik het op ga lossen door een extra kamer te definieren, en de radiator die niet wordt bereikt met de handfunctie aan en uit te zetten.
0 -
En kijk nog even hier
0 -
Beste Andre, dank voor je toevoeging. Als ik het goed zie, is mijn probleem niet de plaats van de thermostaat, maar de plaats van de bridge. Tenminste: als mijn veronderstelling klopt dat het de bridge is die de radiatorknop aanstuurt en niet de (draadloze) thermostaat.
Mijn systeem bestaat uit een warmtewisselaar van de stadsverwarming, een draadloze kamerthermostaat, een bridge (verbonden met de kamerthermostaat). In de instellingen heb ik het zo ingesteld dat de radiatorknoppen reageren op de kamerthermostaat.Ik sta open voor verdere suggesties.
0 -
Excuses, verkeerde link. Ik heb het aangepast.
0