Kun je de installatie nog overrulen?
Maar óók nog niet-slimme ruimtes.
Als we incidenteel zo'n ruimte willen verwarmen, hoe zetten we dan de ketel aan en houden we de slimme ruimtes onverwarmd?
Reacties
-
Dat is een goeie!
Dat kan niet met Tado. Als je de thermostaat of een knop hoger zet wordt die ruimte ook verwarmd.
0 -
*naughtyword* 😞
Tot nu toe alle minpuntjes toch wel kunnen omzeilen. Maar dit is vervelend. 😞
Je kunt dan nog de slimme knoppen eerst dicht laten gaan en dan er even afhalen in de ruimte met thermostaat bijvoorbeeld.
Gaan ze al dicht bij het omlaag zetten van de temperatuur? Of alleen als ze een teveel aan warmte detecteren?0 -
Als je de knoppen er af haalt, gaat de kraan juist open. Dan moet je er een handwiel op zetten en die met de hand dichtdraaien.1
-
Ja dat is gewoon de ouderwetse manier. Knoppen dicht waar je geen warmte wil, knoppen open waar wel, en dan de button op de muur in de woonkamer omhoeg schroeven zodat de ketel gaat loeien.
Of je neemt een extra tado knop in zo’n niet-slimme ruimte 🤔😉
0 -
@Douwe: Oww, ja, thx.
Klassieke thermostaatknop erop dan dus.
Of, alle slimme knoppen eerst dicht laten gaan en dan uit de app halen?
@Andre: Maar dat kan toch niet samen? Knop op de muur omhoog en de slimme knoppen dicht…
0 -
Je zou de ketel geforceerd aan moeten kunnen zetten zonder warmtevraag in de Tado ruimtes.
0 -
”Maar dat kan toch niet samen?” Waarom niet? Kamer 1 en 2 slim. vraagtemp 12 graden (ik noem maar een getal).
Woonkamer thermostaat op 25, ketel gaat aan. Domme kamer 3 ontvangt heet water. Klaar. Net als vroeger, woonkamer moet stoken, anders wordt het boven niet warm. Is wk warm, dan koelt rest vh huis af.
0 -
Maar de woonkamer is toch ook slim.
Hoe kan ik 'm daar op 25 zetten (thermostaat) en op 12 (radiator) tegelijk...0 -
Nee precies, dat kan niet.
Het enige wat je nog als "workaround" zou kunnen doen is de kranen in de woonkamer naar een aparte ruimte verplaatsen (anders dan woonkamer) en daar dan de temperatuur laag van zetten terwijl je originele woonkamer (die met de thermostaat) even hoog zet. Maar dan moet je op momenten dat je alleen de woonkamer wilt verwarmen de temperatuur op die thermostaat heel laag zetten en op de ruimte met de kranen de "goede" temperatuur instellen, dan regelt de kamer wel maar heb je het nadeel dat de temperatuur gemeten wordt bij de kranen ipv aan de muur waar de thermostaat hangt. De ruimte met de kranen moet als zoneregelaar de thermostaat hebben, anders gaat de ketel niet aan.
Is allemaal een beetje grpruts, maar er zijn anderen die vergelijkbare prutswerk workarounds gebruiken dus je kunt het wel doen.
0 -
Gewoon domme kamer slim maken met een extra knopje. Wil je dat niet, jammer, maar dan werkt het dus 'ouderwets'.
Je kan wel workarounds doen zoals @Rob2 voorstelt, maar dat is het dan ook.0 -
@Andreplusplus ouderwets is dan dus dat het gewoon overal heet moet worden ook al wil je dat niet...
@Rob dank je. Ik volg m niet helemaal.
Maar ik zie óók nog de optie om bedraad een tweede domme thermostaat aan de ketel en dichtbij de ketel te hangen om 'm "aan te hacken". Als de ketel dat pakt wanneer de Tado thermostaat even niks afgeeft.
Anders moet de Tado thermostaat even op aan/uit, want twee aan/uit thermostaten pakt de ketel wel. De mijne ligt hier nog klaar.
Wel weer een wijzigingsverzoek lijkt mij. We zijn baas in eigen huis/ketel immers.0 -
Extra knopje toevoegen- is toch goedkoper dan 2e thermostaat?0
-
De tweede ouderwetse domme thermostaat heb ik al in huis.
Voor een slimme knop moet er ook eerst een thermostaatkraan in. Dan de knop. Ook gedoe. Plus je bent eeuwig aan de batterijen.
Tado is superhandig. Maar t is gewoon irritant dat je geen baas meer bent over je verwarming.0