Aansluitinstructie Nefit converter opnemen in app
Veel Nefit ketels werken niet volgens het OT protocol. In de app wordt je momenteel voor de aansluiting van de Tado X thermostaat aan een Nefit ketel verwezen naar een installateur. Dit terwijl het aansluiten van de thermostaat niets anders is dan de twee kabeltjes naar de ketel aansluiten op het + en het - contact in de thermostaat, vervolgens de 2 kabeltjes die van de thermostaat aan de ketel aangesloten zijn losmaken en vervolgens aan de converter aansluiten waarna het oranje blokje van de converter op de plaats van het oranje blokje bij de ketel geschoven moet worden. Et voila. Kind kan de was doen, inschakelen van de installateur is absoluut niet nodig. Gezien het aantal vragen hierover in de community zou het Tado sieren als de omschrijving opgenomen wordt.
Reacties
-
Ik heb ook een Nefit Open Therm converter gekocht en wil deze aansluiten. Maakt het iets uit welk draadje op de + of de _ komt in de Tado-thermostaat?
En: jij schrijft dat het draadje met het oranje blokje van de converter in de oranje aansluiting van de ketel moet? moet dat niet de groene zijn?
0 -
Maakt niet uit welk draadje in + of - en oranje verruilen voor oranje
0 -
Ok, dus oranje in oranje ( waar hij ook in zat)
0 -
yes oranje in oranje
0 -
Ik wil ook een drietal slimme Tado-radiatorknoppen plaatsen, heb hier nu Danfoss thermostatische radiatorknoppen zitten. Hoie verwijder ik die en welke Tado-adapter heb ik nodig om de Tado-knoppen te plaatsen?
0 -
In de verpakking van de knoppen zitten mallen uitgesneden in het karton0
-
Of kijk eens hier, 3 pagina’s over Danfoss.
0