Radiatorknop werkt niet

Beste heren/dames,

Ik ben sinds gister in bezit van de Tado radiatorknop. Ik heb alle stappen netjes gevolgd voor de installatie, maar helaas werkt de knop niet. Hetgeen dat de temperatuur moet regelen verschuift enkel bij kalibratie, maar zodra hij is aangesloten maakt de knop geen enkel geluid bij zowel het verhogen als verlagen van de temperatuur. Dit is zeer frustrerend, want het zwart knopje zit elke keer naar voren toe waardoor het dus koud word in de kamer. Zowel via de app als handmatig werkt de knop niet.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Groetjes, Umut

Reacties

  • Het zwarte pinnetje werkt dus niet.
  • Mars75
    Mars75
    november 2019 aangepast

    Beste Umut,

    Heb je toevallig de radiatorknop gekoppeld aan je slimmethermostaat (onder de zelfde groep "verwarming")?

    Ik had dit zelfde probleem en dit is op te lossen door bij instellingen bij kamers de groep "verwarming" aan te klikken. Hier zie je een kopje "Meettoestel" en selecteer deze. Hier zie je als het goed is een nummer "RU#####" staan welke aangevinkt is. Verander deze naar "VA#####".

    Je zal zien dat je radiatorknop nu wel open loopt. Dit probleem heb ik al gemeld en uitgelegd bij tado. Maar die blijven volhouden dat hij naar de opnemer van "RU#####" moet kijken.


    Groeten, Marcel