Golf patroon in temperatuur
Beste allen,
Sinds dit weekend heb ik mijn kamers uitgebreid met slimme thermostaatknoppen van Tado. In de woonkamer waar ook de slimme thermostaat hangt moduleert de verwarming de temperatuur stabiel maar in alle andere kamers waar alleen thermostaatknoppen hangen ontstaat een flink golfpatroon met overshoot in gevraagde temperatuur waarna de cv ook weer uit springt. Schiet door tot 18 graden terwijl de temperatuur is ingesteld op 15.5. Is dit een kwestie van geduld tot de thermostaat dit leert of is er wat fout?
Cv ketel is bedraad aangesloten en betreft een intergas kompact op opentherm.
Alvast bedankt voor de suggesties.
Sinds dit weekend heb ik mijn kamers uitgebreid met slimme thermostaatknoppen van Tado. In de woonkamer waar ook de slimme thermostaat hangt moduleert de verwarming de temperatuur stabiel maar in alle andere kamers waar alleen thermostaatknoppen hangen ontstaat een flink golfpatroon met overshoot in gevraagde temperatuur waarna de cv ook weer uit springt. Schiet door tot 18 graden terwijl de temperatuur is ingesteld op 15.5. Is dit een kwestie van geduld tot de thermostaat dit leert of is er wat fout?
Cv ketel is bedraad aangesloten en betreft een intergas kompact op opentherm.
Alvast bedankt voor de suggesties.
0
Beste Antwoorden
-
De CV is insgesteld om in 1keer de hele woning te verwarmen. Als je kamer voor kamer gaat verwarmen, dan is het vermogen van de ketel te hoog. Je kunt de doorlaat van de radiatoren gaan verminderen door het dichter draaien van het voetventiel als deze aanwezig is.
0 -
Dus als ik het goed begrijp moet ik op die kamers het ventiel wat dicht draaien zodat er minder doorheen stroomt?1
-
Ja, dat klopt inderdaad.0
Antwoorden
-
Inderdaad, dat heet waterzijdig inregelen. Googlen maar0