Tado app
Hallo allen, ik heb een slimme tado aan de muur die mijn ketel aanstuurt. Echter deze geeft verkeerde waarde aan zoals luchtvochtigheid. Nu heb ik een tado wired gekocht en deze ingesteld om ook de ketel aan te sturen. Deze geeft wel de goede waardes.
In de app heb ik nu twee tegels. Vraag: is het mogelijk om de oude tado onzichtbaar te maken in de app?
Groet Mike.
In de app heb ik nu twee tegels. Vraag: is het mogelijk om de oude tado onzichtbaar te maken in de app?
Groet Mike.
1
Reacties
-
Ja dat kan. Als je het niet kunt vinden probeer dan op je computer via app.tado.com dat is duidelijker.
1 -
Oké! Super Rob2, dank je wel 👌🏻0
-
Als ik naar de kamer gaat binnen de app zie slimme thermostaat dan kan ik op meer drukken en verwijderen. Maar dan heb ik geen aansturing meer naar de ketel. Of moet ik ergens anders zijn?0
-
Je hebt em toch vervangen?
Dan moet je de oude verwijderen en de nieuwe toevoegen.
1 -
Die slimme tado is bedraad en die stuurt de ketel aan. Als ik deze verwijderd dan kan ik met de tado wifi de ketel niet aansturen toch? Dan moet ik een extensiekit of ontvanger aan de ketel aansluiten. Of blijft de slimme tado (zonneregelaar) wel onzichtbaar?
Edit: ik schreef wired maar bedoel wifi. Klein verschil 😅0 -
Ga maar met de servicedesk chatten dan lossen die het wel op.
0 -
Het is me onduidelijk wat je hebt. Een "tado wifi", is dat een draadloze tempsensor? Of een draadloze thermostaat en bedrade ontvanger?
Anyway, wat je nodig hebt is een apparaat dat met bedrading aan je ketel is verbonden (en een bridge cq thread router voor verbinding tussen tado apparaten onderling en connectie met internet).
De app communiceert via wifi en internet met de cloud service. De bridge haalt de gegevens op en stuurt de apparaten in je woning aan.
Tado apparaten communiceren dus niet via wifi met elkaar.0