w.Intercom = i;Nieuwe cv ketel, geen verwarming — tado° Community

Nieuwe cv ketel, geen verwarming

Beste allemaal. Ik gebruik de Tado termostaatknoppen al een paar jaar. Nu heb ik vandaag een nieuwe ketel gekregen (intergas komfort kombi 30/36) welke mijn oude Remeha heeft vervangen. Nu heb ik wel warm water maar geen verwarming. Ik ben echt een leek, maar heb het nieuwe toestel ingevuld in de tado app, de radiatorknoppen reageren op de app, maar er wordt niets verwarmd. De app zegt dat: dat mijn verwarmingssysteem gedetecteerd is. Wat moet ik nog meer doen?

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Vertellen hoe het was geconfigureerd/aangesloten en wat je nu voor configuratie hebt…

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Kijk per kamer of de thermostaat nog steeds als zoneregelaar is ingesteld.
    Check bedrading, is op de ketel de juiste aansluiting gebruikt (ik kan niet checken wat het moet zijn,klopt de ketelnaam)? Gebruik + en - op tado. Stel in op opentherm (denk ik) - Die dit door bijv Honeywell Round Modulation T87M als oude thermostaat op te geven. De app zal dan de thermostaat goed configureren.
    Reset daarna de ketel en wacht een kwartiertje voor te gaan testen.
  • Hallo Rob, dank je voor je support.
    Ik snap er dus niet veel van. De cv monteur heeft een nieuwe ketel gehangen en getest of er warm water is en de radiatoren werden even warm. Ik moest mijn ketel type aanpassen in de app. Is gedaan. Of er een configuratie op de ketel is die anders is weet ik niet. Ik voeg een aantal foto’s toe … paring aan de router blijft (stickie) blijft overigens ook knipperen ..
  • Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    knipperen is normaal, duurt 12 uur (of je zet het uit in de app of met het knopje op de bridge)
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Je moet geen foto's maken van de buitenkant van spullen, die hebben wij ook wel.

Wat interessant is dat is foto's van aansluitingen van kabels.

Dus haal de thermostaat eens van de basisplaat af en maak DAN een foto.

• Sorry Rob, zoals gezegd is dit ver van mijn know-how. Toch aardig dat je heb gereageerd..👍
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Is die 2e foto de plek waar de kabel van de thermostaat in de ketel gemonteerd is?

Ik zou niet verwachten dat die op zo'n soort onderdeel uitkomt, maar op een printplaat.

Evengoed, ik zie dat de thermostaat op de + en - aansluitingen zit, dat geeft in ieder geval informatie.

Dit betekent dat de OpenTherm instelling de juiste is, zoals Andre ook aangaf. Dus doorloop de configuratie zoals hij opgeeft dan moet het werken. Zo niet raadpleeg dan de servicedesk via de chat.

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Installateur terug laten komen en de ketel OpenTherm laten aansluiten en configureren