Slimme thermostaat, ouder type? Pairen, hoe?
Vero020
✭
Ik heb nog een slimme thermostaat aangeschaft, 2e hands.
Deze gaat niet pairen bij 3 seconden de knop indrukken. Hij doet niks. Ook niet bij 10 seconden indrukken.
Is het een ouder type? Waar vind ik dat, en hoe moet het dan? Type RU01 staat erop.
Deze wil ik alleen gebruiken als temperatuursensor.
Zo lastig dat er in de app dan óók geen kloppende uitleg is al heb je 'm gestand. Of dat er niet eenvoudig de juiste/gedetailleerde instructies te vinden zijn online.
Deze gaat niet pairen bij 3 seconden de knop indrukken. Hij doet niks. Ook niet bij 10 seconden indrukken.
Is het een ouder type? Waar vind ik dat, en hoe moet het dan? Type RU01 staat erop.
Deze wil ik alleen gebruiken als temperatuursensor.
Zo lastig dat er in de app dan óók geen kloppende uitleg is al heb je 'm gestand. Of dat er niet eenvoudig de juiste/gedetailleerde instructies te vinden zijn online.
Getagd:
0
Reacties
-
V3 ipv V3+ heb ik inmiddels gevonden.
Gek is dat óók in een handleiding van V2 vond dat het ding zou moeten reageren op knop 3 sec indrukken. Maar dat doet deze niet.
Hij heeft dus ook geen gemeten temperatuur, alleen de ingestelde. 🤔
Helpdesk reageert maandag pas, denk ik?0 -
Je moet de bridge in pair stand zetten. Met de knop of de bridge, of in de app, Instellingen, Kamers&Apparaten en dan de bridge aanklikken.0
-
Hee, dank je. Dat stond hij.
En maakt dat uit voor de reactie van de thermostaat? Hij begint niet eens met pairen nl.0 -
Kijk hier: https://support.tado.com/nl/articles/3387235-hoe-pair-ik-de-tado-apparaten-met-de-internetbridge0
-
Dat werkt dus niet zo bij deze. 🤷♀️
Hij doorloopt steeds een cyclus met
- leeg scherm
- tado tado tado
- 21.0 (in te stellen temperatuur)
Als ik kort op de knop druk blader ik door deze zelfde opties.
Op de knop vasthouden reageert hij helemaal niet. Niet 3 sec niet 10 sec.
De bridge staat op pairen. Maar dit ding doet niks zoals beschreven. Óók twee vingers 5 sec op de pijltjes niet, wat de reset methode voor de airco besturing is.
Een video kan ik hier niet kwijt.0 -
filmpje maken met telefoon. Je browser instellen op desktopsite weergeven. Dan het plaatjesicoon gebruiken. Kies je filmpje et voilá0
-
De website wil diverse extensies maar géén filmpjes...0
-
De thermostaat heeft ook heel oude firmware, zie ik. 23.5. Hoewel dit afhangt van het model.
Hij was zonder bridge in gebruik dus misschien nooit geüpdate?
Bij de vorige eigenaar gaf hij wel de gemeten temperatuur aan. Heb ik nog niet gezien.
Kan lage stroom die veroorzaken? Zitten 3 oplaadbare AAA in. Maar hij geeft niks aan. Ook in de app is dat niet te zien.
Het vastzet- nokje met schroef is onderweg afgebroken. Maakt dat iets uit? Dat hij denkt dat de achterplaat nog niet is gemonteerd?0