w.Intercom = i;Mogelijkheid om personen te koppelen aan kamers voor uitschakelen kamers bij afwezigheid persoon — tado° Community

Mogelijkheid om personen te koppelen aan kamers voor uitschakelen kamers bij afwezigheid persoon

Hi Tado en andere lezers.

Sinds 2 dagen heb ik een Tado X systeem in huis en ik hoop hierdoor wat efficiënter en goedkoper mijn huis te kunnen verwarmen. Ik heb alleen 1 dingetje wat ik echt mis en waar ik mij eigenlijk een beetje over verbaas dat dit niet kan. Je betaald immers voor een abonnement om deze functie te kunnen gebruiken.

Ik heb het dan over het automatische uit en aan van de verwarming bij afwezigheid van personen door hun geolocatie.

Momenteel is het alleen mogelijk om een geheel huis op uit te zetten als ALLE huisbewoners afwezig zijn. En zodra er 1 persoon weer aanwezig is gaat het gehele huis op aan.

Maar dit kan toch 100x efficiënter?

Ik had graag de optie gehad om kamers te koppelen aan personen. Want waarom moet het gehele huis aan gaan als er maar 1 persoon thuis is en bijvoorbeeld de slaapkamers van de andere 2 personen gewoon uit kunnen blijven?

Mijn idee is dus:

• Kamers kunnen koppelen aan personen in 1 woning
  • Dit resulteert erin dat ik per persoon kan selecteren welke ruimtes ik wil verwarmen bij zijn aanwezigheid.
  • Bijvoorbeeld:
  • Jantje aanwezig: Woonkamer, Gang, Slaapkamer Jantje
  • Pietje aanwezig: Woonkamer, Gang, Slaapkamer Pietje
  • En als ze er beide zijn worden vanzelfsprekend beide slaapkamers verwarmd.

Het zou mooi zijn als deze functie geimplementeerd kan worden. Dit is tevens voor Tado ook nog voordelig omdat hierdoor mensen niet overgaan op Home Assistant waar je dit wel kunt programmeren maar voor een abonnement kiezen.

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Dit "idee" wordt al jaren geopperd hier op het forum en daar is nooit wat mee gedaan door Tado.

M.a.w. het is geen nieuw idee, je kunt beter voor je een idee plaatst even kijken of het er al bij staat en dan stemmen op een bestaande.