w.Intercom = i;2 problemen — tado° Community

2 problemen

1. Hoewel mijn schema zegt dat de verwarming vanaf 21u naar 16° moet, start de verwarmingsketel toch op rond 23u30. Ik kan me niet inbeelden dat de temperatuur op die tijd van 20° naar onder de 16° gaat. Wanneer ik dan op "schema hervatten" tik slaat de verwarmingsketel af.
  2. Ik heb 4 thermostatische kranen aangekocht van Tado. Wanneer ik de installatiegids volg lukt alles behalve de laatste stap. Hoewel de montage goed verliep krijg ik in de laatste stap dat het niet in orde is. In de app vind ik wel 'kamer 2'.
  3. Van vraag 2 heb ik (nog) geen fot'sWat doe ik fout? ZIjn er eventueel techniekers beschikbaar?

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Je hebt 1 kamer gemaakt met de naam "Verwarming". Welke van de 4 knoppen zit ook in die kamer die je om 21.00 naar 16 wil instellen, en welk apparaat is ingesteld als meettoestel voor "Verwarming"?
    Ik zou even opnieuw beginnen. Alle apparaten verwijderen en stuk voor stuk toevoegen. Eerst de bridge, dan thermostaat (of draadloze ontvanger als je die hebt en dán de thermostaat) en dan de knoppen.
    Bij het 1e apparaat maak je een kamer, bijv "Woonkamer" en voeg je volgende apparaten toe die ook in de woonkamer zitten. Typ dan niet de naam Woonkamer opnieuw in, maar kies deze naam door op het veld te klikken.
    Wil je een volgende kamer toevoegen, kies dan de betreffende naam door deze in te typen.

Dit moet je kunnen helpen, succes.
  • Ik was blijkbaar niet duidelijk genoeg.

Verwarming is de hoofdthermostaat in de woonkamer en wilde alvast een kamer toevoegen. Badkamer. het is die laatste waarbij het niet lukte.

Ik ga jou stappen volgen. Bedankt!!!!

• Op de afbeelding van de kamer met de naam ‘Verwarming’ staat een ‘handje’. Dit houdt in dat deze kamer op handmatig staat en het schema niet van toepassing is.
  • Gisteren lukte de montage. Alles 'blijkt' te werken. Ik heb ook 3 andere kranen geïnstalleerd. MAAR … Nu slaat het systeem op hol. Plots wordt het 24,1 graad in de living (=verwarming). De chauffage slaat (denk ik) veel te vaak aan.

Ik begrijp het niet goed … Hieronder het verloop van deze ochtend. Ik werd wakker rond half zes. Ben er dan wat mee bezig geweest. Ik moest alles uitzetten om te voorkomen dat het in de woonkamer (=verwarming in de app) niet te heet werd en nog belangrijker dat ik het geld niet uit de ramen aan het gooien ben. Ik heb alles hekocht om te besparen maar op dit moment lukt dat niet … met vriendelijke groeten

Gert

• Andreplusplus
    december 2024 aangepast
    Je moet ook knoppen monteren in de living.
    Zie

https://support.tado.com/nl/articles/3387257-moet-ik-slimme-radiatorknoppen-toepassen-in-de-kamer-waarin-ik-al-een-slimme-thermostaat-of-draadloze-temperatuursensor-geinstalleerd-heb
  • Bedankt voor je antwoord!

Oei … Dan moet ik er 4 bij kopen om mijn kamers allemaal te kunnen bedienen. Want in de woonkamer hangen 4 radiatoren … Klopt mijn redenering? Dan wordt het wel wat duurder ;-)

• Andreplusplus
    Ja, de redenering klopt
  • Bedankt voor de afgelopen reacties. Ik ga ze voorlopig niet gebruiken.