Vloerverwarming doseren?
Ik heb zoals velen een huis met vloerverwarming en radiatoren.
Ik merk heel duidelijk dat tado mijn vloerverwarming zeer beperkt doseert. Het is aan of uit op basis van een doel temperatuur. Nu merk ik dat wanneer het kouder wordt dat hij pas aan gaat onder de doeltemperatuur en dan aan blijft totdat die doeltemperatuur is behaald. Hierdoor schommeld de temperatuur continue met wel 2graden. En staat de verwarming 1,5tot 2 uur overdreven te loeien.
Mijn doel temp is 19.4graden maar de cv begint pas met het verwarming e van de vloer bij 19.3 graden. De ruimte koelt dan nog wat af tot 18.9 a 19.1graden totdat de vloer warm is en dan schiet hij snel door de 19.4heen waar hij afslaat tot 21+.
Hoe lossen jullie dit op? Ik heb ooit tientallen kleine momentjes van 20graden ingesteld van 15a20min en dan weer op 18. Hiermee kon ik de verwarming redelijk stabiel houden. Door maximaal 15-20minuten een verwarming toevoer te hebben waarna de warme eerst zijn uitwerking stabiel moet hebben.
Zou het geen optie zijn om in ruimtes met vloerverwarming om deze maximaal met 15min open te stellen end daarna weer een vaste tijd uit. Alles dynamische zodat je zelf kunt spelen natuurlijk. Dit scheeld ongelooflijk veel gas en leverd een stabieler klimaat op.
Help hoe kan ik dit stabiliseren?
Reacties
-
Beste, ik kom niet met een oplossing, maar heb identieke ervaringen met mijn vloerverwarming. Start pas 0,3 graad onder de ingestelde temperatuur en stopt niet als de temp bereikt is, maar stopt pas +/- 0,3 graad over de max temp. Daarbij doordat een overmaat aan energie de vloer is ingestopt, warmt de kamertemperatuur nog 0,3 door. Het lijkt of Tado niet geschikt is om een vloerverwarming adequaat aan te sturen. Ook van alles geprobeerd met onderbrekingen , maar gedrag blijft. Ik ben benieuwd naar reacties.
0 -
temperatuur niet te veel veel verlagen, staat bij ons 1 graad lager snachts. Maximaaltemp VV 35° graden ingesteld. Cv temp max 55°C en Cv pomp minimaal ingesteld. Werkt hier goed, maar iedere situatie is uiteraard anders.
0