Hulp bij installatie
Hallo allemaal, ik heb van de kerstbonus een Tado X starterspakket gekocht en ben begonnen met de installatie, maar heb helaas toch wat hulp nodig.
Wij hebben een Nefit Topline Aquapower+ HRC 30/CW6 ketel hangen, dus om te beginnen heb ik de opentherm converter gemonteerd. Daarna de Tado Bridge X verbonden met het modem/router en connectie gemaakt met de slimme thermostaat X.
Ik ben nu op het punt dat ik de bestaande thermostaat in de woonkamer wil demonteren en (bedraaad) wil vervangen door de X. Als ik echter in de app de bestaande thermostaat kies (Nefit Moduline 300) krijg ik de melding dat de Tado geen Programmer kan vervangen, en dat ik daarvoor weer een draadloze ontvanger/extensiekit nodig heb. Ik neem aan dat dit laatste de Bridge X is?
Hoe kan ik nu de slimme thermostaat aansluiten op de draden die vanuit de Nefit ketel (via de Opentherm connector) naar m’n woonkamer lopen?
Wij hebben een Nefit Topline Aquapower+ HRC 30/CW6 ketel hangen, dus om te beginnen heb ik de opentherm converter gemonteerd. Daarna de Tado Bridge X verbonden met het modem/router en connectie gemaakt met de slimme thermostaat X.
Ik ben nu op het punt dat ik de bestaande thermostaat in de woonkamer wil demonteren en (bedraaad) wil vervangen door de X. Als ik echter in de app de bestaande thermostaat kies (Nefit Moduline 300) krijg ik de melding dat de Tado geen Programmer kan vervangen, en dat ik daarvoor weer een draadloze ontvanger/extensiekit nodig heb. Ik neem aan dat dit laatste de Bridge X is?
Hoe kan ik nu de slimme thermostaat aansluiten op de draden die vanuit de Nefit ketel (via de Opentherm connector) naar m’n woonkamer lopen?
Getagd:
0
Antwoorden
-
Je moet doen alsof je een OT thermostaat vervangt, bijv Honeywell Round Modulation T87M0
-
Dank voor je reactie. Ik heb de kabeltjes die waren aangesloten op R en C aangesloten op de Opentherm pins van de X. De ketel is aan het verwarmen dus nu maar kijken of we de woonkamer warm kunnen krijgen volgens instellingen op de thermostaat.
Moet ik nog zaken op de Tado thermostaat instellen (bijvoorbeeld de modulerende opentherm instelling?) of zou hij het nou goed moeten doen?0 -
X detecteert zelf een Opentherm signaal, dus het zou goed moeten zijn.0