Probleem met By-pass
Ik stuur met het contact van de TADO draadloze ontvanger de warmte pomp aan. Bij het uitschakelen van de verwarming gaan direct de Radiatorknoppen dicht en schakelt het contact af. Met dit contact opent ook de bypass. Maar dat is soms te laat en dan gaat de warmtepomp in storing (geen flow). Ik wil geen overdrukventiel meer als by-pass in verband met het geluid.
Vraag: kan TADO zo ingesteld worden dat eerst het contact van de draadloze ontvanger afschakelt en dus gelijktijdig mijn By-pas opent en dat bijvoorbeeld 30 seconden later de afsluiters dicht gaan?
Antwoorden
-
Voor zover ik weet niet. Je kunt een schot wagen bij de helpdesk0
-
Ik weet niet welke warmtepomp je hebt, maar aan/uit aansturen daarvan klinkt mij niet als heel efficient in de oren…
0 -
Andre, ik heb een LG warmtepomp. De WP moduleert op de aanvoertemperatuur van het water en dat gaat prima. Middels een schakeling wordt de gasgestookte CV ketel in serie bijgeschakeld bij lage buitentemperaturen zodat het aanvoer water via de CV gaat en na verwarmd wordt. Ik ga i.p.v. de bypass een gestuurde 3-weg klep monteren en denk daarmee het probleem op te lossen. Bedankt voor de adviezen.
1 -
Ik ben benieuwd onder welke voorwaarde je deze klep wilt laten schakelen dan?
Het contact van Tado is altijd te laat zoals je zelf al geconstateerd hebt.0 -
Klopt, verkeerd gedacht. Ik ga de helpdesk vragen
0 -
Hebben geen oplossing. Dan maar weer het "overdrukventiel" parallel aan de Bypass monteren
0