Probleem met Tado, Nefit Trendline en vloerverwarming
Beste lezer,
Ik heb vandaag de nieuwe Tado Bedrade Thermostaat geïnstalleerd samen met de Bridge.
Beiden hangen in de woonkamer. De woonkamer is voorzien van vloerverwarming.
De thermostaat die ik heb vervangen betreft de ModuLine 300.
Mijn CV Ketel betreft een Nefit Trendline HRC25 W4.
Ik merk dat, ondanks dat ik mijn app vertel de woning te verwarmen naar 25°C, de CV niet aansluit.
Vanuit de ModuLine had ik een R en C kabel. Deze correspondeert op de CV Ketel met EMS 1&2. Ik heb EMS2 op de +-aansluiting gezet en de EMS1 op de --aansluiting.
Samengevat: oud R is nu + op thermostaat en 2 op CV;
Oud C is nu - op thermostaat en 1 op CV;
Kunt u mij vertellen of dit juist is gedaan? De vloerverwarming functioneert nu namelijk niet meer? Of moet ik nog bepaalde instellingen op de CV-ketel veranderen?
Ik hoor het graag,
Bedankt alvast,
Ron
Ik heb vandaag de nieuwe Tado Bedrade Thermostaat geïnstalleerd samen met de Bridge.
Beiden hangen in de woonkamer. De woonkamer is voorzien van vloerverwarming.
De thermostaat die ik heb vervangen betreft de ModuLine 300.
Mijn CV Ketel betreft een Nefit Trendline HRC25 W4.
Ik merk dat, ondanks dat ik mijn app vertel de woning te verwarmen naar 25°C, de CV niet aansluit.
Vanuit de ModuLine had ik een R en C kabel. Deze correspondeert op de CV Ketel met EMS 1&2. Ik heb EMS2 op de +-aansluiting gezet en de EMS1 op de --aansluiting.
Samengevat: oud R is nu + op thermostaat en 2 op CV;
Oud C is nu - op thermostaat en 1 op CV;
Kunt u mij vertellen of dit juist is gedaan? De vloerverwarming functioneert nu namelijk niet meer? Of moet ik nog bepaalde instellingen op de CV-ketel veranderen?
Ik hoor het graag,
Bedankt alvast,
Ron
0
Antwoorden
-
Welke versie van tado heb je? X of V3?
X ondersteund geem EMS
V3: start de wizard in de app en kies de juiste thermostaat die je had. Doorloop ALLE stappen0 -
Ha Douwe, dank je wel.
Er zat hiervoor een Moduline 300 op. Tado reageert zojuist dat deze niet compatibel zou zijn.
Heb jij een advies wat dan handig is om te doen? Of is Tado dan geen geschikte oplossing?
Dank voor je snelle reactie
Ron0 -
Je beantwoordt de vraag niet! X of V3?
Maar zal wel X zijn dan. Dat werkt niet met die ketel zonder OpenTherm converter van de ketel fabrikant.
0 -
En ik heb onlangs met EMS-OT converter getest op mijn Nefit Topline (met V3+ tado) en ik vond dat geen succes.1
-
Dat is een ander verhaal. Maar met X en zonder converter werkt het helemaal niet…
0