Installatie van een multizone setup
Ik heb een verwarmingssysteem met één verwarmingscircuit en radiatoren. Nu zit ik er aan te denken om het hele systeem met tado° aan te gaan sturen zodat ik per ruimte een temperatuur kan instellen. Zouden jullie aanraden om meteen het hele systeem aan te passen of kan ik het beste eerst een paar kamers proberen? Is er bij de installatie tevens nog een bepaalde volgorde te handhaven of maakt dit niet uit?
Bij voorbaat dank.
Beste Antwoord
-
Hallo Sjoerd
In principe raden wij aan om op alle kamers die je wil aansturen met tado° Slimme Radiatorknoppen te installeren. Het best kan je eerst de Slimme Thermostaat installeren en daarna de Slimme Radiatorknoppen, zodat de Slimme Radiatorknoppen automatisch aan de Slimme Thermostaat gekoppeld kunnen worden.
De Slimme Radiatorknoppen communiceren met de Slimme Thermostaat die vervolgens de verwarmingsketel (lees: of stadsverwarmingsklep) aanzet. Zodoende kunnen de Slimme Radiatorknoppen verwarming aanvragen, hoewel het in de kamer met de thermostaat al warm genoeg is. Voor een optimale verwarmingsaansturing raden wij aan, om ook Slimme Radiatorknoppen te installeren in de kamer met de Slimme Thermostaat. Deze Slimme Radiatorknoppen zullen zorgen dat de radiatoren in die kamer dichtgezet kunnen worden als de gewenste temperatuur in die kamer bereikt is, terwijl andere zones mogelijk nog warmte aan het vragen zijn.
Zie ook onderstaande links voor meer informatie:
Moet ik Slimme Radiatorknoppen toepassen in de kamer waarin ik al een Slimme Thermostaat geïnstalleerd heb?
Heb ik Slimme Radiatorknoppen nodig voor al mijn radiatoren?Groet,
Michael
5