w.Intercom = i;Remeha Avanta Ace 35c + vloerverwarming koppelen aan bedrade Tado — tado° Community

Remeha Avanta Ace 35c + vloerverwarming koppelen aan bedrade Tado

Hi allemaal,

De titel al een beetje verraad wil ik de huidige setup in mijn reeds gekochte huis vervangen met de Tado wired thermostat die ik al in mijn bezit en gebruik heb/had. Op het moment hangt er een Honeywell Chronoterm III die waarschijnlijk het zaakje aanstuurt via Opentherm. Er is vloerverwarming aanwezig. Geen idee welk merk dat is, of dat het er uberhaupt toe doet.

Zijn er mensen hier die ongeveer dezelfde setup hebben en mij op weg kunnen helpen of bepaade dingen alvast kunnen uitlichten? Volgens Tado Support is het allemaal compatible maar ik lees wat conflicterende berichten..

Voor het gemak heb ik ook foto's toegevoegd van de vloerverwarmingsetup.

Reacties

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    23 januari aangepast
    Geen idee wat dat stuurdraadje aan de Robot regeldoos is. Zit dat aan de thermostaat? Of is dat de tempsensor die op de aanvoerbuis castzit met die tie-wrap?
    Indien het laatste: dan is het 1:1 vervangen van de Chronotherm door tado. Gebruik wizard in de app. Dan wordt de thermostaat meteen goed geconfigureerd.
    RBus M2 contact 7+8 op de ketel.
    En dan heb je nog niets op de verdeler om het af te sluiten indien gewenst. Dit lijkt alleen op pompsturing obv aanvoerwatertemperatuur.