w.Intercom = i;Problemen Zoneklep en Wired thermostaat. Klep opent maar geen warmte van de ketel. — tado° Community

Problemen Zoneklep en Wired thermostaat. Klep opent maar geen warmte van de ketel.

BPvdPoel
BPvdPoel
25 januari aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Mijn setup is als volgt.
Beneden hangt een wired Tado X aangesloten met de NO en Com bij de thermostaat en op de kroonsteen aansluitingen van de zoneklep Honeywell VC8615.
Naast de ketel hangt de draadloze ontvanger van Tado X aangesloten op + & - naar de Intergas Kompakt HRE daar aangesloten op positie 11 en 12. (opentherm)

Boven zijn nog enkele slimme tado X radiator knoppen en er is nog een Bridge in het netwerk.

Wanneer ik nu de thermostaat beneden omhoog zet. Hoor ik de zoneklep open gaan. Echter wordt er geen signaal naar de ketel verstuurd dat deze warmte moet gaan geven. De ketel blijft uit en de vloerverwarming wordt niet warm.
Wat doe ik fout?
Avast bedankt voor de reactie.
Met vriendelijke groet.
Bas

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Kan haast niet anders, maar is de zoneregelaar voor de woonkamer wel de draadloze ontvanger?
  • Hi Andre,
    Dank voor je antwoord.
    De draadloze ontvanger is degene die de ketel aanstuurt. De bedraade thermostaat is de aansturing voor de zoneklep.

Dus de draadloze ontvanger aangesloten op de Opentherm van de ketel
    De bedrade thermostaat aangesloten op de com en no naar de zoneklep.
    De overige radiatorknoppen verbinden draadloos naar de draadloze ontvanger en sturen zo de individuele radiator aan.

Dit werkte voorheen met de oude tado knoppen prima. En heb het eigenlijk gewoon 1op 1 zo overgenomen.

Ik ga zo even proberen de boel nog een keer helemaal te resetten en opnieuw te beginnen. Kijken of dat nog verschil maakt.

• @Andreplusplus
    Nogmaals dank voor je reactie. Ik snap nu wat je bedoelde met de opmerking of de zoneregelaar voor de woonkamer de draadloze ontvanger is.
    Ik had die instelling op kamer niveau nog niet gevonden. Nu dus wel en alles werkt weer zoals voorheen. Dank!
  • Geeft tado-X hier in deze setup alleen een open/dicht signaal naar de klep vanaf warmtevraag tot einde warmte vraag of is dit signaal (puls) tijdsgebonden xTijd open / Xtijd dicht ?

• Andreplusplus
    Pulsbreedtemodulatie in blokjes van 5 minuten in 20 minuut intervallen
  • AlbiSR
    AlbiSR
    31 januari aangepast

Bedankt voor je reactie Andre

En de 'andersom' setup ook , draadloze X-ontvanger die klep bediend , bedraad X-thermostaat die comuniceerd met ketel ?

Had verwacht dat ze dat vanaf X wel zouden aanpassen , of optioneel zouden kunne instellen

EDit ; Niet ideaal dat in een traag systeem ook nog eens de zone afwisselend dicht gaat .al een oplossing voorbij gekomen hier ?

• Andreplusplus
    Andersom maakt geen verschil, het zit 'm in de aan/uit sturing.