Intergas HRE Kompakt aansturing
Dag iedereen,
Een paar weken terug heb ik Tado v3+ geïnstalleerd en het werkte prima. Deze week merkte ik echter dat de ketel veel aan en uit gaat 's nachts, als er geen warmtevraag is.
Verder wilde ik dit weekend waterzijdig inregelen en zette ik daarvoor alle thermostaatknoppen max aan. De ketel reageert hier echter amper op en slaat soms kort aan (codes 3 4 5, maar meestal nog geen minuut lang) en soms niet (codes 3 4).
Aan de ketel ligt het niet, als ik die op teststand aan zet gaat die flink branden. Dus het lijkt toch dat er iets niet lekker zit in de aansturing. Ik heb de vraag ook bij Tado uit staan, maar wellicht heeft hier iemand nog tips? De ketel is een HRE Kompakt 28/24.
Een paar weken terug heb ik Tado v3+ geïnstalleerd en het werkte prima. Deze week merkte ik echter dat de ketel veel aan en uit gaat 's nachts, als er geen warmtevraag is.
Verder wilde ik dit weekend waterzijdig inregelen en zette ik daarvoor alle thermostaatknoppen max aan. De ketel reageert hier echter amper op en slaat soms kort aan (codes 3 4 5, maar meestal nog geen minuut lang) en soms niet (codes 3 4).
Aan de ketel ligt het niet, als ik die op teststand aan zet gaat die flink branden. Dus het lijkt toch dat er iets niet lekker zit in de aansturing. Ik heb de vraag ook bij Tado uit staan, maar wellicht heeft hier iemand nog tips? De ketel is een HRE Kompakt 28/24.
Getagd:
0
Beste Antwoord
-
Inmiddels heb ik de fout gevonden: de ketel was als aan/uit relais aangesloten. Wijzigen naar opentherm aansluiting was de oplossing!1
Antwoorden
-
Inmiddels even gecontroleerd in de pro app, daar zie ik de foutmelding:
"Data kan niet op de verwarmingsketel afgelezen worden "
Iemand hier bekend mee?0 -
Ik heb ook een Intergas HRE Kompakt, en een TADO set V3+
Ik kan je helaas niet helpen hiermee, ik kwam juist op dit topic omdat ook bij mij ‘s nachts de ketel vaak even aangaat. Mijn systeem is zo geprogrammeerd dat er ‘s nachts geen warmtevraag is.
Ik heb de warmwatervraag uitgezet, dat kan het ‘s nachts dus niet zijn.
Wel hoor ik de radiatorkranen ‘s nachts werken, ondanks dat er dan geen warmtevraag is.
0 -
Lees even wat verder op het forum over Intergas. De warmwatervraag aan/uit van Tado heeft geen invloed op Intergas ketels.
1