Tado v3+ met Vaillant Ecovit Exclusiv 656/4 + Unistor warm water vat: geen ww productie
Tado v3+ met Vaillant Ecovit Exclusiv 656/4 + Unistor warm water vat
Hallo,
Ik heb net de volledige installatie gedaan van de v3+ starterskit met wireless receiver op de bovenstaande combi.
Ik heb slechts 1 zone (geen vloerverwarming)
Geen externe module VR70 (is me gevraagd)
Geen solar heating.
De wireless receiver is gepaired (solid witte LED)
De wireless receiver aangesloten via de eBUS + en -
Via de wireless temp sensor de configuratie doorlopen en de D07 geselecteerd.
De ketel reageert op warmtevraag indien ik de temperatuur op de wireless temp sensor verhoog en springt weer af als ik de temp verlaag. Dat werkt.
Indien ik echter de warm water temperatuur opvoer in de app naar 60gr start de ketel NIET met ww productie. Ik kan ook uitlezen op het display van de ketel dat de gevraagde temperatuur op de ketel niet veranderd is (blijft gewoon op 50gr staan)…
Heeft er iemand ervaring hiermee?
Beste Antwoord
-
Opgelost. Er is een draadje op het forum die dit probleem voor een andere boiler beschrijft.
Op de Ecovit Exclusiv boilers moet je de max temperatuur instellen via de draaiknop op de boiler voor warm water productie. Mijne stond op 50 graden. In de Tado app vroeg ik 55 og 60 graden, waarop de boiler niet reageerde (wat boven zijn max set temperature). Ik heb even nagekeken in de handleiding en Vaillant raadt aan om de draaiknop helemaal naar rechts te draaien op de max waarde.
Indien ik nu 55 of 60 graden warm water vraag, reageert de boiler door ww productie te starten. De boiler reageert na een minuutje met de aangepaste waarden in de "gevraagde boilertemp" met de correcte waarden uit de tado app.
Happy customer (again). :-)
0
Antwoorden
-
Toch nog een kleine nuance: indien ik de ww temperatuur via het "hot water" schedule op "off" dan springt de ww temp op de boiler op 55gr. Wanneer ik het ww manueel op 50 instel springt de boiler op 50gr, das oké. Maar een instelling lager dan 40gr via ww op de tado app accepteert de boiler niet… Er is dus een soort minimum temperatuur die moet gerespecteerd worden.
Ik heb via het tijdschema in de app van het ww de temperatuur op 50gr ingesteld tussen 8h en 9h en tussen 21h en 22h en de rest van de dag op OFF staan (in die tussentijden springt de boiler naar 55gr, wat erop wijst dat de boiler geen off standje accepteert van Tado. Indien ik een waarde selecteer boven de 40gr, dan reageert de boiler wel.
Iemand weet van een minimum temp die men moet instellen in de app of op de boiler?
0 -
Dit verhaal is al 100 keer uitgelegd op het forum. Als de Tado op OFF staat is de temperatuur altijd 55.
0 -
Dat is omdat het niet altijd hetzelfde is.
Het is ook niet echt een bug heb ik me maandag jl. laten vertellen.
Bij uitschakelen probeert tado de ketel te vertellen ww control uit te schakelen, lukt dat niet dan wordt de 55 graden gestuurd.
Zou mooier zijn als dat getal instelbaar zou zijn, maar de workaround met een 24/7 schema met gewenste temp werkt ook.0