w.Intercom = i;Hoe de Tado X Receiver elektrisch aan te sluiten aan de Remeha Quinta Pro 65? — tado° Community

Hoe de Tado X Receiver elektrisch aan te sluiten aan de Remeha Quinta Pro 65?

Goedemorgen allemaal,
Ik heb onlangs aangeschaft 4 Tado X thermostaatknoppen, 1 Tado X thermostaat sensor, 1 Tado X receiver en 1 Tado bridge. Alles is aan het netwerk aangesloten en zichtbaar op de app.
Kan iemand mij helpen hoe dat de ketel electrisch aan de receiver aangesloten kan worden? De kabel bestaat uit 4 draden (rood, blauw, groen, geel).

Antwoorden

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ga naar de website tado.com/start en kies je vorige type thermostaat dan wordt het allemaal uitgelegd.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Op de ketel sluit je 2 draden aan, op de OT contacten. Deze 2 draden sluit je aan op de receiver +/-
    Ik weet niet wat je bedoelt met 4 aderige kabel? Zijn 2 aders ongebruikt?
  • Hierbij hoe ik het nu heb aangesloten.

• De vorige aansluiting was met een receiver van Google Nest 3e Gen. maar die kan ik niet in de lijst van Tado terugvinden. Tevens was dit bedraad. zie bijgevoegde foto. De Remeha aansluiting zat uiterst links op de foto.

• Andreplusplus
    En hoe zit de kabel aangesloten op de ketel?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Als je de thermostaat niet kunt kiezen uit je lijst kies dan de Honeywell Round Modulation T87M.

Dat is een standaard OpenTherm thermostaat.

(het zou beter zijn als Tado ook "standaard OpenTherm thermostaat" in het lijstje zou opnemen)

• De aansluiting zoals de kabel aan de CV-ketel is aangesloten… Zie bijgevoegde foto

• Andreplusplus
    Doe wat @Rob2 zegt, configureer de thermostaat op die manier. Zet ketel uit en aan en wacht even een kwartiertje voordat je gaat testen
  • Ik heb de CV-ketel opnieuw op laten starten, de Tado Receiver X opnieuw opgestart (Open Therm licht dan op voor een halve minuut en gaat dan uit), maar de radiatoren worden niet warm.

Het wil nog niet echt lukken.

• Andreplusplus
    Dan wordt het vanuit hier lastig om te assisteren. De support desk kan in je systeem meekijken.
  • Bedankt allen voor de gedane moeite. Voorlopig alles weer op de oude aansluitingen teruggebracht.

Eerst de receiver X aan de ketel gekoppeld krijgen.

• Met de hulp van Tado Helpdesk de verwarming aan de gang gekregen. Alle kabels waren goed aangesloten alleen was de Tado Receiver X niet aan een kamer toegewezen… Zie hieronder

Standaard zijn alle kamers onafhankelijk van elkaar. Als je wilt dat ze zich aansluiten bij een verwarmingszone en door een zoneregelaar worden geleid, volg je deze stappen in de tado° app:

• Ga naar Instellingen > Kamers en Apparaten.
    • Selecteer de naam van de kamer die je wilt aanpassen.
    • Onder Verwarmingszoneselecteer je Zoneregelaar en verander je naar een andere regelaar.
      Meer informatie is beschikbaar in het volgende artikel: Hoe stuurt tado° X verwarmingszones aan? Hoe kan ik de zoneregelaar van een kamer veranderen? (https://help.tado.com/nl/articles/8911771)

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Okee maar dan heb je dus toch je "eigen methode" gebruikt en niet in zijn geheel die tado.com/start wizard gevolgd want dan was dat wel goed gekomen.