w.Intercom = i;Tado X knop blijft om installatie vragen — tado° Community

Tado X knop blijft om installatie vragen

Hallo Allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Sinds een paar maanden hebben wij een aantal (4) Tado X knoppen in huis (o.a. voor het makkelijker kunnen reguleren van de temperatuur in de baby kamer) en alles werkt grotendeels naar behoren.

Echter hebben we steeds het terugkerende probleem dat één specifieke Tado X knop in de woonkamer herhaaldelijk om "Installatie" blijft vragen waarbij het sleutel icoontje op het display van de knop te zien is en ook in de app zien we een rood sleuteltje bij de instellingen van de knop tevoorschijn komen.

Wanneer dit gebeurd zorgt de knop ervoor dat de thermostaat bij die radiator helemaal open gezet word, waardoor die als een gek gaat verwarmen. Ondanks dat ik via de app de knop probeer te regelen (instellen op 20 graden of zelfs helemaal uit), blijft hij doorverwarmen, terwijl het display wel de ingestelde waarde laat zien (bijvoorbeeld 20 graden of zelfs helemaal uit). Ook laat het display de gemeten temperatuur zien en die loopt alleen maar op als ik hem verder zijn gang laat gaan.

Ik heb op dat moment maar één mogelijkheid om dit op te lossen en dat is de accu er volledig uithalen (minimaal 10 seconden zoals aangegeven op de website van Tado), daarna de accu er weer in stoppen en vervolgens de installatie weer te doorlopen vanuit de app. Deze installatie doorloopt de knop normaliter zonder enig probleem waarna de knop weer volledig operationeel is en naar behoren functioneert.

Het is dan alleen een kwestie van wachten totdat de knop binnen een aantal weken of dagen weer hetzelfde probleem geeft.

Is er iemand bekend met dit probleem en zoja, hoe kan dit dan opgelost worden?

Ter info: de 3 andere Tado X knoppen hebben dit probleem niet en werken verder prima. Het is dus alleen deze ene knop die herhaaldelijk om installatie blijft vragen.

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Kan een issue zijn met de betreffende knop. Ik zou support benaderen