w.Intercom = i;Tado X met vloerverwarming en radiatorknoppen — tado° Community

Tado X met vloerverwarming en radiatorknoppen

Beste,

Graag wil ik overstappen op de Tado X. Alleen vraag ik mij af of dit bij ons wel gaat werken.
Wij hebben beneden vloerverwarming en boven radiatoren.
Echter hebben wij ook 2 thermostaten. 1 beneden in de woonkamer en 1 boven naast de ketel. Volgens mij is alleen degene boven aangesloten op de ketel. En ik heb het idee dat ik een zoneklep heb, waar de thermostaat beneden op is aangesloten.
Om het beneden warm te krijgen moet zowel de thermostaat boven aan staan en die van beneden ook.

Nu is mijn vraag, kan ik met deze configuratie ook het TadoX systeem gebruiken? En zoja, wat heb ik daarvoor nodig?
Zie bijgevoegde foto ook de situatie bij de vloerverwarming zoals die nu is alsmede de thermostaten beneden en boven.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt!

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Ja dit gaat uitstekend met tado X. Het beste als je ketel Opentherm ondersteunt, hetgeen waarschijnlijk het geval is.
    Draadloze ontvanger bij de ketel, bedrade thermostaat voor de klep. Knoppen op de radiatoren in de kamers die je afzonderlijk wil kunnen regelen.
  • Hi Andreplusplus,

Dank voor de snelle beantwoording.

En heb ik dan geen bridge nodig? Of fungeert de draadloze ontvanger daarvoor?

Ik moet namelijk kiezen tussen draadloze verbinding met verwarming en heb het idee dat ik dan Ja

moet kiezen (dus Ja draadloos) .

Maar dan kan je de thermostaat dan wel met draad aansluiten met de klep?

En maakt het dan nog uit dat de bedrade thermostaat die aangesloten is op de klep niet aangesloten is op de ketel? Of gaat dan nu juist via de draadloze ontvanger?

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    Draadloze ontvanger X is ook bridge
    Bedrade thermostaat kun je dan aansluiten aan de klep
    En dan gaat het via de ontvanger inderdaad.

Ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik zelf geen ervaring heb met X.
  • Hi Andreplusplus, dank!